PDA

Vis full versjon : Klunkelyd og vibrasjoner



Volvo Roger
14/10/17, 21:36
Heisann har en S60 D5 2007 mod

Har i det siste fått en markant klunkelyd ved start og når man slipper opp gasspådraget og så gir gass igjen.Dette i lave hastigheter. Når man kjører i 120(fy meg) , så vibrerer det også .Merkes mest i rattet

Har ingen lyder ved sving og sånt som er typisk ved defekte drivknuter , men utelukker ikke det.Samme vibrasjoner med sommer og vinter dekkene,så er ikke ubanlanse i hjul

Noen som har tips til hvordan eg kan finne ut hva som bør byttes

Rob1
15/10/17, 00:11
Sjekket stabilisator stagene fremme? Ofte kalt kakklestag....

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Svirre
15/10/17, 15:06
Sjekk opp foringer og motorfester. Spesielt den som er ved veivhjulet på motor. Hvis vulkingen her løsner, så kan du få klunking slik du beskriver. Ellers er det bare å sjekke opp bærekuler, bærearmsforinger, endeledd etc. Dette kan medføre virbrasjoner da hjulet vil gå friere og skape vibrasjoner. Ellers holder jeg med deg i tankegangen med defekt drivknute(r).

rundal
15/10/17, 21:07
Øvre motorfeste gav min slike lyder, sjekk det.

otto.b
15/10/17, 21:44
Jeg hadde noe lignende lyder. Det var en løs bolt på tverrstaget til øvre motorfestet.

Swede
16/10/17, 23:05
Sjekk
1. Nedre motorfeste som sitter montert i växellådan subframen det är garanterat slut om du inte har bytt det tidigare, dom måste nästan bytas vid varje service.
2. Motorfäste som sitter under registerreimen och fastbultat i subframen, det går att komma åt om du lossar högra innerskärmen
3. paralellstag kolla så att bultarna inte har lossnat.
4. Motorfäste center på paralellstaget det är säkert slut.
5. Sentrumsbultarna som sitter monterade på drivakslarna har en tendens att släppa, och då kommer klonket.
Ta loss och rengör kjöp nya bultar som dom använder till XC90 med en plastkon som tar bort klonket.
Och ta på loctite på bultarna innan montering så dom inte släpper.
6. Motorfästena främre och bakre vacumstyrda.
7. Drivakslar det ska inte vara något glapp i drivakslarna.
8. Bärarmar fram vänster och höger side dårlige foringer
9. klonkstagen
Jag har en del tips om du behöver att beställa nya delar. Bla. från tyskland till meget bra priser under en tredjedel av priserna här Bla. på drivakslar och dom är nya.
Send PM til meg så ska eg sende deg linkerne :cool:

Rob1
17/10/17, 00:25
Sjekk
1. Nedre motorfeste som sitter montert i växellådan subframen det är garanterat slut om du inte har bytt det tidigare, dom måste nästan bytas vid varje service.
2. Motorfäste som sitter under registerreimen och fastbultat i subframen, det går att komma åt om du lossar högra innerskärmen
3. paralellstag kolla så att bultarna inte har lossnat.
4. Motorfäste center på paralellstaget det är säkert slut.
5. Sentrumsbultarna som sitter monterade på drivakslarna har en tendens att släppa, och då kommer klonket.
Ta loss och rengör kjöp nya bultar som dom använder till XC90 med en plastkon som tar bort klonket.
Och ta på loctite på bultarna innan montering så dom inte släpper.
6. Motorfästena främre och bakre vacumstyrda.
7. Drivakslar det ska inte vara något glapp i drivakslarna.
8. Bärarmar fram vänster och höger side dårlige foringer
9. klonkstagen
Jag har en del tips om du behöver att beställa nya delar. Bla. från tyskland till meget bra priser under en tredjedel av priserna här Bla. på drivakslar och dom är nya.
Send PM til meg så ska eg sende deg linkerne :cool:Legg gjerne linkene ut her ;-)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Swede
19/10/17, 20:08
Antriebswelle komplett vorne links
Drivakslar från tyskland kompletta med Iso sertifikat
http://www.sb-autoteile.de/
http://www.sb-autoteile.de/antriebswelle-links-volvo-xc70-cross-country-vo-110a.html