PDA

Vis full versjon : Byttet hjullager bak,får etter dette abs/bremsefeil ?



javist
26/09/17, 18:46
Hei ! Byttet hjullager bak i dag da det var dårlig,Får etter dette opp Abs/bremsefeil. Sensor sitter som den skal .Sikkert gjort noe galt,men hva ?

Det er biltema lager.

gaupe
26/09/17, 19:22
Eg gjekk meg på ein slik smell når eg bytta framme, då hadde det lagt seg litt rusk i skruholet til sensoren, så når eg monterte den igjen, så blei det litt avstand. Tok litt tid å finne ut av...

javist
26/09/17, 21:22
Hei ! Jeg har sjekket og sensor ligger helt inntil i sporet det skal ligge i. Var ute i stad og satt tilbake det gammle lageret for å se om det var biltema sitt lager som var synderen.Ingen forskjell .. Må vel ha skadet sensoren på et eller annet vis.

gaupe
26/09/17, 21:48
Du kan ohme sensoren for å sjå om den er brot i, og snurrar du på hjulet, så skal du få utslag på multimeteren, når den triggar på ein kant på sensorhjulet.

javist
26/09/17, 22:04
Har dessverre liten eller ingen kompetanse på elektro,så den biten får et eventuelt verksted se på. Kan det legge seg en feilmld etter lagerbytte uten at det er en feil,tenker da om det er mulighet for å slette feilmelding for å se om den kommer tilbake og slettes feilkoder om man kobler fra batteri ? Har også lest at man kan få problemer på enkelte bilmerker med at for eksempel radio slutter å virke etter at man har koblet fra batteri "må legges inn koder på nytt",er det uproblematisk på volvo ?

Svirre
27/09/17, 15:38
Kan tenkes at ledningen kan ha fått et brudd e.l. siden du har drevet bak der. Koster ikke all verdens fra Biltema, og det er sensorer som fungerer som de skal.

Og nei, du kan trygt koble fra batteriet uten at radioen etc. krever kode.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

javist
27/09/17, 20:41
Takk for tips ! Vil feilkode slette seg selv etter man har montert ny om det er synderen,eller må den nullstilles ?

javist
28/09/17, 22:27
Fant feilen,og den var det seff jeg som hadde gjort.Glemt og ta bort "lokket" bak lager så det ble 2stk.Plukket vekk den ene og voila...