PDA

Vis full versjon : Parklys på S60 2001 står på etter bruk av bil.



Øyvind G
25/09/17, 22:25
Jeg har litt usikker på om dette er pga. bruk av den gule knappen på fjernkontrollen, men opplever at parklysene på denne bilen støtt og stadig står på. Jeg kjøpte bilen igår så jeg må følge med på dette fremover for å se hva som faktisk skjer, men dette har skjedd 3 ganger siden bilen ble kjøpt igår. Første gangen har jeg trykket på den gule knappen for så å skru på parklysene.

På V70 jeg har som er litt nyere (2004) går lysene av etter en liten stund ved bruk av den gule knappen. Skal det ikke gjøre dette på S60 fra 2001 også?

Hvis det er en feil her, er dette et kjent problem?

Svirre
25/09/17, 22:55
Tiden på hvor lenge lysene skal stå på, kan lusteres med VIDA. Ellers er det ikke fremmed at hovedbryteren kan ha en defekt i seg.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

FroBe
26/09/17, 06:33
Jeg hadde problem med at parklys periodisk ikke slo seg av, da var det et rele i CEM (CMI05) som hadde dårlig kontaktsett og ikke alltid koblet ut strømmen:
http://forum.vccn.no/showthread.php?65786-Løst-Problemer-med-parklys-som-slår-seg-på-etter-bilen-er-parkert

Øyvind G
28/09/17, 16:08
Ser ikke ut som at det har skjedd igjen. De gangene det har hvert på har jeg klart å skru de av med den gule knappen. Mulig vi har fått trykket på denne når nøkkelen har ligget i lomma.

FroBe
28/09/17, 17:42
Det er ikke noe problem om man har presset inn den gule knappen når nøkkelen ligger i en lomme, det er mye flauere når den trekantede panikk-knappen er blitt trykket inn og bilen står og tuter...