PDA

Vis full versjon : Ulyd i bakaksel med lamellsperre



jd2850
04/09/17, 21:53
Hei
har en 740 turbo 1990 mod. som det kommer "klanke" lyder fra bakakselen. Disse lydene kommer når jeg kjører i svinger. Åpnet opp lokket til diffen og fant litt metall spon i oljen. Så også litt slitasje i de små tannhjulene.
Prøvde og snurre hjulene hver sin vei, det går en kvart runde så kan du vri over et lite hakk, så kan jeg vri litt til. Så er det bom stopp. Skal diffen være sånn, eller er det feil? Kan lamellene være slitte. Kan dette fikses?

Takker for all hjelp!;)

Terje1
05/09/17, 07:08
Om det er lamellsperre så er vel de små tannhjulene kapslet inn såpass at det ikke er mulig å inspisere noe særlig uten å ta ut diffen?

Mulig det er slungdiff du har? Er vel forøvrig lameller på den og men..

JohnSalve
05/09/17, 16:02
Fant en gammel bruker, så jeg er samme person.
Jeg har denne diffen : http://bakaxel.se/diffsparrar-diffbromsar/lamelldiffar/lamelldiff-dana-30.html. Men hva er forskjellen på dana 30 og dana m27?

GMV
05/09/17, 23:46
Dana 27 tror jeg er til eldre Volvo som 140 og Amazon. Høres ut som det er knekte kryss eller drev inni der. Ganske vanlig faktisk.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

volvoRsport
06/09/17, 10:40
Fant en gammel bruker, så jeg er samme person.

Slettet den nye brukeren du hadde opprettet, så er du klar over det :)

JohnSalve
06/09/17, 16:35
Akkurat, da har jeg bestilt rep.Sett med alt av tannhjul og kryss + nye lameller

JohnSalve
06/09/17, 16:35
Slettet den nye brukeren du hadde opprettet, så er du klar over det :) kjempe greit ☺️

GMV
06/09/17, 18:50
Akkurat, da har jeg bestilt rep.Sett med alt av tannhjul og kryss + nye lamellerHar du planer om å kjøre litt effekt så ville jeg kostet på meg de maskinerte kryssene Pedersens racing selger.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk