PDA

Vis full versjon : Problem med bensinpumpe v70 2.0 2001!



hfo88
02/09/17, 11:05
Hei har en v70 2.0 bensin 2001 modell som ikke er helt med for tiden. Den var inne på eu kontroll i vår og mens bilen sto på verksted streika bensinpumpa.
Verkstedet byttet pumpe og alt var som det skulle igjen, trodde jeg. Pleier alltid å fylle hver mandag så er skjelden det er under halv tank, men for en liten stund siden hoppet jeg over en mandag og fikk meg en overraskelse da bilen streiket i en motbakke med ca kvart tank. Stoppet bilen og fikk start på den igjen og kjørte videre med litt lugging. Ringte bilverksted og de tok inn bilen og undersøkte pumpen men sa at alt var som det skulle.

Virker for meg som om det må være noe feil med pumpen siden det kun skjer i motbakke med lite bensin, noen som har et forslag på hva som kan være feil?

vegarols1
02/09/17, 11:39
Hei har en v70 2.0 bensin 2001 modell som ikke er helt med for tiden. Den var inne på eu kontroll i vår og mens bilen sto på verksted streika bensinpumpa.
Verkstedet byttet pumpe og alt var som det skulle igjen, trodde jeg. Pleier alltid å fylle hver mandag så er skjelden det er under halv tank, men for en liten stund siden hoppet jeg over en mandag og fikk meg en overraskelse da bilen streiket i en motbakke med ca kvart tank. Stoppet bilen og fikk start på den igjen og kjørte videre med litt lugging. Ringte bilverksted og de tok inn bilen og undersøkte pumpen men sa at alt var som det skulle.

Virker for meg som om det må være noe feil med pumpen siden det kun skjer i motbakke med lite bensin, noen som har et forslag på hva som kan være feil?

Skiftet de releet til pumpen og? Evnt bensin filter kanskje? Ville begynt med det enkleste :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

hfo88
02/09/17, 20:51
Hmm ja kan være lurt det, men syns det er merkelig om rele/filter skal lage problemer kun når det er lite bensin og motbakke :confused:

hfo88
11/10/17, 20:33
Bumper denne her, har tatt ut pumpe å ser ut som om alt er riktig der! Noen med forslag?

FroBe
12/10/17, 07:05
Sjekk denne gamle tråden, spesielt posten fra Vatnehol:
http://forum.vccn.no/showthread.php?29953-Bensintank-størrelse-på-XC70-2002-modell&highlight=tank

hfo88
12/10/17, 21:04
Takk mye god info der. Når jeg tok ut pumpen lå slangen fra pumpen til måleren i fremkant av tanken ( mot fronten av bilen) er det noe spesielt spor/ hull den skal treffe?