PDA

Vis full versjon : Spørsmål om EU kontroll.



lars otto skiftesvik
31/08/17, 18:15
Skal på EU om kort tid men har nylig fått opp en feil melding i displayet som sier at LARMSYSTEM SERVICE ERFORDRAS
Da er spørsmålet blir dette automatisk en toer på kontrollen.
Noen som vet dette?

TurboTor
31/08/17, 18:21
Skal på EU om kort tid men har nylig fått opp en feil melding i displayet som sier at LARMSYSTEM SERVICE ERFORDRAS
Da er spørsmålet blir dette automatisk en toer på kontrollen.
Noen som vet dette?

Nei. Det er valgfritt med alarm. Sannsynligvis har alarm høyttaler fått nok vann og valgt å ta kvelden. Den sitter inni hjulbrønnen

Sent fra min F8331 via Tapatalk

FroBe
31/08/17, 21:52
Alarmsirenen er tett og blir ikke plaget av fuktighet utenfra, men backupbatteriet pleier å lekke batterisyre ned på kretskortet.
Det liker elektronikken dårlig, og CEM rapporterer at noe er galt med alarmen siden den ikke klarer å kommunisere skikkelig med elektronikken i sirenemodulen.

mrstfu
01/09/17, 06:43
PKK skal kun ta sikkerhet og miljøhensyn, resten blir komfortspørsmål og gir ikke feil.

lars otto skiftesvik
01/09/17, 09:07
TAKKER FOR SVARENE.
Etter jeg ble pensjonist har jeg ikke fulgt så godt med på EU regler, derfor var det en annen person som skremte meg av med at etter nye regler skulle det
ikke lyse noen feilmeldinger i display.
Et lite spørsmål til, kan en slik sirene enhet repareres eller er det som regel bytte som gjelder? Noen som vet hva en slik koster?
TAKKER
Fikk svar fra volvo i Bergen at den alarm enheten som sitter bakom innerskjerm på høyre side koster kr 2700
Jeg har lest av feilkoder med kodeleser fra Biltema som sier feil på sirene. Jeg skal selvfølgelig ta ut denne boksen for å se tilstanden på denne enheten men kan det være andre åpenbare feil på et slikt system?

FroBe
01/09/17, 10:55
Jeg prøvde å reparere min, men det varte ikke mer enn 5 måneder før den begynte å jukse.
Mer om dette, og flere nyttige linker, i denne tråden:
http://forum.vccn.no/showthread.php?33858-Bytte-batteri-i-sirenemodul


6588

lars otto skiftesvik
01/09/17, 11:03
Jeg prøvde å reparere min, men det varte ikke mer enn 5 måneder før den begynte å jukse.
Mer om dette, og flere nyttige linker, i denne tråden:
http://forum.vccn.no/showthread.php?33858-Bytte-batteri-i-sirenemodul


6588

Takker for svar.
Vet du om en helt ny må programmeres på noen måte?

FroBe
01/09/17, 13:49
Bytte av alarm krever ingen programmering hos Volvo, og man trenger ikke VIDA.
For å restarte alarmsystemet brukte jeg nøkkelen i dørlåsen og låste opp/igjen minst tre ganger.
Dette måtte jeg også gjøre når kommunikasjon til UEM hang seg opp og kupelys/soltak ikke virket.
(CAN-bussen fra CEM går via UEM til sirenemodulen).