PDA

Vis full versjon : Støtdempere bak Volvo STV 850 1995 modell alternativer?



Helge
30/08/17, 09:25
Ser etter alternativer til originale støtdempere bak på en 850 stasjonsvogn. Er ikke så hissig på "sægging" og lav ræv, så uoriginale Biltemadempere er uaktuelle. Er det noen som veit hva som funker? De originale skal jo Volvo ha 5000,-.....STYKKE for!
Har du et par liggende (nevnte originale) som ikke lekker, så er jeg lutter øre! Send gjerne PM!

TurboNoob
30/08/17, 10:29
Har du nivåregulering da?
Kan sette på vanlige dempere fra Sachs eller noe, men da må du bytte fjærer også.

Helge
30/08/17, 11:06
Har du nivåregulering da?
Kan sette på vanlige dempere fra Sachs eller noe, men da må du bytte fjærer også.

Jepp, de gamle var med nivåregulering, så bare å bytte ut med noe annet gir "sæggin". Er ikke så gira på senka Volvo ennå... Vet du hvilke fjæringer som er stive nok til at jeg kan bruke vanlige støtdempere?

Helge
30/08/17, 13:56
Jepp, de gamle var med nivåregulering, så bare å bytte ut med noe annet gir "sæggin". Er ikke så gira på senka Volvo ennå... Vet du hvilke fjæringer som er stive nok til at jeg kan bruke vanlige støtdempere?

Er det noen som veit om Nivomat støtdempere til Sedan også passer til Stasjonsvogna? Samma type? Eller er de forskjellige?

Erlend
30/08/17, 17:36
Jepp, de gamle var med nivåregulering, så bare å bytte ut med noe annet gir "sæggin". Er ikke så gira på senka Volvo ennå... Vet du hvilke fjæringer som er stive nok til at jeg kan bruke vanlige støtdempere?Jeg bytta ut mine nivåmat til Monroe dempere fra mekonomen. Og forsterka fjærer. Da ble den like høy, hvis ikke høyere

Sent fra min G8141 via Tapatalk