PDA

Vis full versjon : Høyre fram-dør lar seg ikke åpne fra innsiden. Vanlig slitasjefeil?



Torsen67
29/08/17, 14:50
Man kjenner at håndtaket liksom ikke tar skikkelig tak og håndtaket blir stående halvveis i åpen posisjon.
Er det noen deler jeg bør kjøpe før jeg åpner mekanismen?

Kimmix
29/08/17, 15:00
Man kjenner at håndtaket liksom ikke tar skikkelig tak og håndtaket blir stående halvveis i åpen posisjon.
Er det noen deler jeg bør kjøpe før jeg åpner mekanismen?Jeg hadde akkurat dette problemet, ta av de plastikk ekpansjons skruene for dekslet på hele døra, kobbel av ledninga for vindusheisen. Da ser du med engang hva som er problemet. I enden på vaieren til dørhåndtaket er det en 'sylinderformet metall ende' som hopper ute av et spor. Dette pga det "sporet" består av plastikk som etterhvert blir løsere pga slitasje. Det er det som gjør at dørhåndtaket blir stående hallveis åpen på innsiden. Jeg tok å skar til en metall ting formet som sporet, og limte rundt sporet så det holdte seg stramt nok så enden av vaieren ikke hoppet ut. Dette gjorde jeg for et år siden, og det har vært helt bra etterpå.

Dårlig forklaring siden jeg har glemt eksakt hvordan det var, men det var ikke noe vanskelig [emoji2]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk