PDA

Vis full versjon : Kraftig vibrering under tomgang etter stikkaksling skift



vegarols1
19/08/17, 20:59
Hei alle sammen!
Skiftet i dag stikk aksling og hjullager fremme på min v70n awd d5 2005 .
Etter fullført operasjon så har jeg fått en heftig vibrering i bilen på tomgang?
Noe jeg ikke har strammet i rett rekkefølge?

Noen tips? [emoji18]


Sent from my iPhone using Tapatalk

TurboTor
19/08/17, 21:26
De skal jo ikke ha noe med tomgang å gjøre. Demonterte du kanskje noe du ikke hadde trengt?

Sent fra min F8331 via Tapatalk

vegarols1
19/08/17, 21:31
Haha nei. Måtte ha av spindeln så det som er festet i spindelen ble naturlig nokk demontert.

Synes også det er litt sinnsykt.
Kan det være at det var så mye slakk i den gamle akslingen at den tok i mot all vibreringa? Hehe [emoji23]

Vibrerer så kraftig at hjulet rister når jeg står i ro. Men forsvinner så snart jeg gir bitte litt gass [emoji85]


Sent from my iPhone using Tapatalk

larswey
22/08/17, 15:30
Jeg har også fått en vibrasjon på tomgang, det har blitt gradvis værre. Mitt vakumregulerte fremre motorfeste er gåent og jeg regner med at denne kan ha noe med saken å gjøre. Vil anbefale å måle vakum for å se om du kan ha en lekasje.

Evert
22/08/17, 19:59
Enig- Mål vakuum.

Sjekk om du kom borti vakuumslangene.

Deretter øvre og t.o.m. høyre motorfeste.

vegarols1
24/08/17, 11:29
Har byttet begge vacum styrte festene og øvre feste . Alt skjedde etter skruinga [emoji20] men skal sjekke lekkasje :) høyre feste, tenker du da på girkasse feste?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Evert
26/08/17, 21:17
Har byttet begge vacum styrte festene og øvre feste . Alt skjedde etter skruinga [emoji20] men skal sjekke lekkasje :) høyre feste, tenker du da på girkasse feste?


Nei. Høyre. Se bildet under. Lekkasjetest her https://youtu.be/30QDz4xnJms

http://images.gasgoo.com/MiMwMDRfMDA0IzE4Nzc2NDIwMA--/auto-part-volvo-engine-mounting-oem-ref-30748811.jpg

vegarols1
27/08/17, 08:53
Har tatt lekkasje testen :) er kun det til høyre igjen! Noen symtomer som jeg kanskje har på at det er gåent? Ser motoren rister 1cm frem og tilbake når den går på tomgang, nesten sånn at man skulle tro det sto en B230 nedi , hehe men bare NESTEN!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Evert
27/08/17, 11:02
Har tatt lekkasje testen :) er kun det til høyre igjen! Noen symtomer som jeg kanskje har på at det er gåent? Ser motoren rister 1cm frem og tilbake når den går på tomgang, nesten sånn at man skulle tro det sto en B230 nedi , hehe men bare NESTEN!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Har du sjekket den vakuumregulatoren som sitter på luftfilteret? At den gir vakuum til motorfestene når den går på tomgang og skrur av når du gir litt gass? Aner ikke om symptomer. Utrolig kjedelig å bruke penger på motorfester som er i orden. Gjort det samme sjøl. Bytta alle fester utenom den til høyre. Skal prøve det snart.

Det går visst an å stramme det litt feil på øverste motorfeste. Var en her på forumet som løsna det og det staget mellom dempertårna igjen og strammet. Deretter ble det bra.

vegarols1
27/08/17, 11:04
Skal det ikke komme vakum hele tiden ut av den? Kommer luft ut av den når jeg kobler fra slangen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Evert
27/08/17, 13:06
Skal det ikke komme vakum hele tiden ut av den? Kommer luft ut av den når jeg kobler fra slangen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forklares her. Motorfestene blir myke når det blir vakuum.
https://www.youtube.com/watch?v=qvpjhN-2DdI