PDA

Vis full versjon : Overhale dyser



runegp
16/08/17, 19:12
Gjelder 2.4D D5 -07
Har hatt oppe alle 5 dysene og rengjort rundt om. Kunne tenkt meg å skru av dysespissene og legge disse i ultralydbad.
Får ingen feilmeldinger eller andre symptomer så fornuften tilsier at jeg burde la de være. Hva sier folket?
Bilen har gått 330000km

jerognal
18/08/17, 07:32
Bruker du Tunap dyserens jevnlig holder dysene. Uten kokser de. Ultralydbad funker sikkert greit, men det kan være et hærk å få de ut og du kan risikere å måtte frese setene og for å få det tett.

runegp
18/08/17, 14:32
Bruker du Tunap dyserens jevnlig holder dysene. Uten kokser de. Ultralydbad funker sikkert greit, men det kan være et hærk å få de ut og du kan risikere å måtte frese setene og for å få det tett.

Ikke noe problem å få de ut siden virvelspjelet ble byttet i fjor. La de i ultralydbad i 10 min noe som fikk løst opp en del gørr men kunne fremdeles tenkt meg å skru av spissen og rengjøre hullene...med mindre det er gode grunner for å la være

jerognal
18/08/17, 18:57
Da så. Ultralydbad tar det meste. Men 10 min hørtes kanskje litt lite ut?...
Har brukt ultralydbad for å rense lyddempere på våpen. Da må de gjerne ligge natten over, men kanskje fastbrente kruttrester er litt mer hardføre enn i dysene?