PDA

Vis full versjon : 1997 Volvo 940 B230FK, turbo lader mere om morgenen



ZySj
11/08/17, 06:32
Hei!

Som sagt i tittelen så lader turboen min mere om morgenen, altså ca 1 bar.
Når jeg skal hjem ifra jobb og når jeg kjører senere på dagen derimot, lader den 0.6-0.7
Om jeg drar den langt på turtall stiger trykket til ca 1bar.
Hadde samme "problemet" når jeg kjørte med T-skjøt på slangen mellom turboen og wastegaten (for å få høyere turbotrykk) oppførte den seg helt likt.
Wastegaten har jeg skrudd helt inn og har ikke merka noen forskjell når jeg har justert den, den har altså ikke fått mere trykk siden før og etter justering.
Jobber på Volvo og ingen har vært borti det før, så håper noen glupe her kan fortelle meg litt.


Litt om hva som er gjort:
Justerbar wastegate (justert helt inn)
Chip
Bensintrykksregulator (Progressiv)
531 topp og VX3 kam
Stivere ventilfjær
Åpent luftfilter (2 uker gammelt)
Dumpventil+dumplokk
3" Eksos m/ 2 lyddempere

In The White
11/08/17, 15:46
Har du justerat WG klockan så mycket kanske inte WG ventilen kan jobba som den ska. Jag hade testat med en hårdare klocka som är justerad så att WG ventilen kan arbeta.

ZySj
11/08/17, 15:56
Har du justerat WG klockan så mycket kanske inte WG ventilen kan jobba som den ska. Jag hade testat med en hårdare klocka som är justerad så att WG ventilen kan arbeta.

Okei, kan prøve dette. Men burde ikke problemet være tilstede hele tiden da?

HansOla
11/08/17, 16:17
Kan være utslitt wg-actuator om den lader ustabilt :) Prøv med en ny justerbar med grunntrykk på 0.8 bar

Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

In The White
11/08/17, 16:40
Okei, kan prøve dette. Men burde ikke problemet være tilstede hele tiden da?

Är väl nästan alltid svalare och tätare luft på morgonen, så visst kan det skilja en del. Dock BORDE det inte skilja så mycket.
Men prova med en hårdare WG klocka som du inte behöver bottna så mycket.

Daruu
11/08/17, 21:20
Hadde problemer med boost creep på 940'n min med 3" også, virka som wg'n ikke greide å holde igjen når turboen fikk puste "fritt"

In The White
12/08/17, 00:00
Ja jag vet en del jag med som fått problem med 3" avgassystem.

ZySj
12/08/17, 10:00
Hmm, bestilte meg Pysventil tidligere i uka så skal prøve å justere tilbake wastegaten og heller justere på pysventilen. Om det fortsatt blir ustabilt vet jeg ikke lenger..

ZySj
12/08/17, 10:01
Hadde problemer med boost creep på 940'n min med 3" også, virka som wg'n ikke greide å holde igjen når turboen fikk puste "fritt"

Hva gjorde du for å få det til å bli bra?

volvoRsport
13/08/17, 10:40
Hva gjorde du for å få det til å bli bra?

WG-actuator med høyere grunntrykk er jo en løsning.