PDA

Vis full versjon : Viskerarm/blad knirker



Mr-Piano
06/08/17, 14:18
Er det noen som har vært borti at viskerarm knirker/lager ulyd når den går?
I tillegg lager den striper på deler av ruten, selv om det nettopp er byttet originalblad.

Den var slik når jeg kjøpte den brukt. Trodde da at forhandler hadde latt være å bytte bladene.

Det kan virke som om mekanismen lager vibrasjoner slik at bladet "hopper" på ruten.
Eller noe i den dur.
Tenkte å reklamere dette. Men ville høre med dere først.

SwissArmy
06/08/17, 14:48
Har vært borti noe lignende. En metallisk lyd når viskerne er i bruk, spesielt på førersiden.
Har du prøvd å smøre leddet på viskerarmen med tynn olje?

Mr-Piano
06/08/17, 15:55
Ja, men det hjalp ikke så lenge.
Mener å huske noe lignende på den forrige bilen jeg hadde også (V70 08mod).

SanD
30/08/17, 22:05
Hadde "samme" problem på min V70 08 mod. Fikk ulyd og lagde striper selv ved bytte av viskere, dette var kun på førersiden. Fikk Volvo til å kikke på saken, da ble viskerne/armene smørt opp, fungerte bra der og da, men dagen etter var lyden tilbake og viskerne lagde striper igjen. Jeg tok så (i frustrasjon) å bøyde armen nærmere ruta for å lage mer press på ruta, og utrolig nok så fungerte det og problemet kom heller aldri tilbake igjen :P

Mye mulig at problemet for min del var at jeg vet et uhell en gang i tiden hadde klart å "bøye" viskeren utover, problemet ble iallefall borte :)

knut1955
31/08/17, 17:24
Har også hatt striper og knirk fra viskerne opp igjennom men dette sluttet helt da jeg begynte å behandle ruten med Rain Repellent ens for noen år siden. Ruten blir glatt og fin og viskerne glir fint over. Jeg synes også viskerne varer mye, mye lengre nå.

SanD
02/09/17, 13:39
Har også hatt striper og knirk fra viskerne opp igjennom men dette sluttet helt da jeg begynte å behandle ruten med Rain Repellent ens for noen år siden. Ruten blir glatt og fin og viskerne glir fint over. Jeg synes også viskerne varer mye, mye lengre nå.

Tenkte jeg skulle prøve ut Rain-X, har hørt mye bra om det produktet. Eneste ulempen jeg har hørt om er at noen opplever at viskerne "vibrerer" noen ganger, men det kan jo også være pga en brukerfeil ved påføring av middelet. Ellers ser det helt rått ut :)

Mr-Piano
16/12/17, 18:49
Oppdatering:

Har reklamert viskerarm/system.
Hele mekanismen ble byttet.

Nå er alt i orden.

hobby610
17/12/17, 15:42
Rain-X er verfall ett supert produkt. kan kjøre i "øspøs" uten att viskere trenger å gå i det hele tatt (må ha litt fart da- 70-80km/t) Jeg bruker dette med jamne mellomrom hele året. Best virkning første ukene selfølgelig

Mr-Piano
23/12/17, 22:21
Rain-X er verfall ett supert produkt. kan kjøre i "øspøs" uten att viskere trenger å gå i det hele tatt (må ha litt fart da- 70-80km/t) Jeg bruker dette med jamne mellomrom hele året. Best virkning første ukene selfølgelig

Bor på Vestlandet. Er aldri oppe i over 70km/t. Ellers er det vel en god idé.