PDA

Vis full versjon : Div. spørsmål ang. 04 XC70 bensin



Aleks
04/08/17, 20:23
Jeg må ty til de lærde :rolleyes: Har gått til innkjøp av en 04 mod XC70, bensiner. Hadde en 01 modell som var rene marerittet. 150t i rep. På 1,5 år. Men satser på at det var kun den bilen. Anyway... er det Haldex 2 på disse bilene? (4wd fungerte forresten utmerket på 01 modellen). Hvordan er det å chippe disse bilene med litt km? Girkasse, vinkeldrev, etc. Og hvordan er det å bytte sete i disse? Er manuell regulering nå, men ligger det ikke klart med el.justering? Og hvordan fungerer DSTC? Takker forøvrig for et bra forum med mange gode svar og kloke hoder! ( Forresten, er det snakk om noe form for sperre i disse bilene?)

jerognal
06/08/17, 11:20
Automat?
Sørg for flushing av kasse. Det er iallefall det første. Kjøp en 20 ltr på motoroljer.no og bruk hele dunken. bruke gjerne automatrens i forkant og...
Tilsett gjerne QMI automatoljetilsetning og. Har gjort det på alle mine biler og gamle v70'en girer like fint enda på 500.000 km.
SÅ kan du tenke på chipping.
Skift gjerne olje på vinkedrev, haldex og diff samtidig.

Når det ble bytte av haldex aner jeg ikke. Kona sin 03/04 er iallefall mye dårligere enn min 05/06. Så en gang der er det nok skifte.

Tror du må skru like mye på 04'en som 01. Dempere/fjører er jo et sorgens kapittel på alle volvoene..... Byttet alt på kona sin og når står min i garasjen med alle hjula oppe for bytte.
Håper bare du ikke får den fæle oljelekkasjen fra pluggen bakom svinghjul. Kona sin sprakk, så motoren måtte ut.......(vet ikke om det gjelder bensiner).