Vis full versjon : 850 T5 tidvis lite startvillig.
Har kjøpt en T5 som er veldig tregstarta når den er varm og en sjelden gong når den er kald. Brukar alltid å starte, men kan måtte kinne i 30 sec før den starter, eller evt måtte la den stå i alt frå 1-20 min før den vil starte igjen. Har ingen feilkoder etter bytte av TPS. Har og litt lavt benintrykk inn i mellom.
Har bytta:
Trottle possition sensor
Tomgongsregulator
Pluggar til orginal Volvo
Temperatursensor i kjøleveske
Dyser
Bensintrykksregulator
Olje og filter
Luftfilter
Kobla rundt bensinpumperele
Nokon som veit kva som kan vere årsaka ? Takk for svar !
Uten jeg er noen ekspert, men ville prøvd en ny bensinpumpe, Walbro eller noe for testen sin skyld.
Svinghjulsensor kan være neste å sjekke. Vakkelfeil/delvis brudd i kabler er og en synder på eldre biler.
Har kjøpt en T5 som er veldig tregstarta når den er varm og en sjelden gong når den er kald. Brukar alltid å starte, men kan måtte kinne i 30 sec før den starter, eller evt måtte la den stå i alt frå 1-20 min før den vil starte igjen. Har ingen feilkoder etter bytte av TPS. Har og litt lavt benintrykk inn i mellom.
Har bytta:
Trottle possition sensor
Tomgongsregulator
Pluggar til orginal Volvo
Temperatursensor i kjøleveske
Dyser
Bensintrykksregulator
Olje og filter
Luftfilter
Kobla rundt bensinpumperele
Nokon som veit kva som kan vere årsaka ? Takk for svar !
På generelt grunnlag er tungstartet motor nesten alltid forårsaket av veik gnist. Når coiler og tenningsmoduler blir varme så blir gnisten veikere enn når tenningsanlegget er kaldt. Her noe gammelt rall oppgradert med en stor og kraftig 140001 Accel Supercoil.
https://www.youtube.com/watch?v=7Dz--qjbC3w
Coilene dine er vel noen år gamle og har kjört ett par km? Moderne coiler varer ikke evig slik de gamle runde fordelercoilene gjorde og gjör.
https://www.youtube.com/watch?v=0Aq-cToc1dQ
Etter at bilfabrikentene fjernet den geniale kaldstartsventilen så er man avhengig av at dysene forstöver bensinen fint og ikke har opparbeidet seg avleiringer som reduserer forstövingen.
Takk for svar!
Har fordeler og rotor på min bil. Feilen som nettop har blitt oppklart var dårlig jord på girkasse :) Starter som ein draum no :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.