PDA

Vis full versjon : Daniel V: Volvo 240 GLE!



Sider : 1 2 [3] 4

Joakim-G_R
06/02/11, 22:35
Behold oransj rundbaut. Oransj er det nye hvitt!

Daniel V
07/02/11, 11:48
Behold oransj rundbaut. Oransj er det nye hvitt!

Vi får se hva det blir til ;) I første omgang blir alt beholdt slik det er nå. Eneste som kommer til å skje til sommeren er at det blir en god lakkrens for å få bort vinterens møkk, og en god polering, samt på med sommerfelgene igjen! :)

Det blir deilig det!

Daniel V
07/02/11, 20:18
Årsavgift er blitt grisedyrt! 2840,-!!

Joakim-G_R
07/02/11, 20:19
Har den steget? Jævla rottepikker.

Skal du polere selv? :)

Daniel V
07/02/11, 22:59
Har den steget? Jævla rottepikker.

Skal du polere selv? :)

Ja! Den har det! Alle kjøretøy under 7500kg 2840,-

Det er nå jeg angrer så sykt på at jeg solgte den første 244'en min til Tinnion her på forumet.. Da hadde jeg sluppet unna med 400,-


Ja, polerer den selv! Bruker Autoglim polishen. Den er jeg kjempe fornøyd med!

Så litt Turtlewax black chrome på fangerne, og alt det svarte, så er vi der! :)

Joakim-G_R
07/02/11, 23:17
Har ikke TW BC veldig kort holdbarhet? Iallefall det jeg har opplevd selv, og lest andre har opplevd.

For hånd eller? Maskin er utrolig gøy! :D

Daniel V
07/02/11, 23:45
Har ikke TW BC veldig kort holdbarhet? Iallefall det jeg har opplevd selv, og lest andre har opplevd.

For hånd eller? Maskin er utrolig gøy! :D

Bruker nok maskin :p

Synes Black chrome funker bra jeg. Ble polert opp 12. juli, altså dagen før jeg kjøpte den, og det synes at den er der enda. :)

Daniel V
09/02/11, 23:28
Et lite stemningsbilde fra skolen før jeg skulle ut på langrenn!

Utrolig hva man får plass til i en 240!

Tak/skistativet tar man jo av og på i løpet av 2 minutter.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/924.jpg

Joakim-G_R
11/02/11, 14:20
Takstativ er sjef, har det til min og.:cool:
Skiboks neste! :p

Daniel V
12/02/11, 11:08
Takstativ er sjef, har det til min og.:cool:
Skiboks neste! :p

Det er virkelig helt genialt! At det festes i takrenna gjør det jo bare enda bedre! :)

Fikk det med en delebil jeg hadde til 80 modellen. :p Vet ikke hva det koster nytt jeg? Var en som sendte meg PM og lurte :p

Christian
12/02/11, 15:03
Mekonomen har. Ca 1500. Fant det ikke på nettet (?) så litt vanskelig å si eksakt når jeg ikke er på jobb :p

Daniel V
12/02/11, 15:40
Mekonomen har. Ca 1500. Fant det ikke på nettet (?) så litt vanskelig å si eksakt når jeg ikke er på jobb :p

Man finner det sikkert billigere et annet sted Christian:p

Christian
12/02/11, 17:02
892,- inkl. moms faktisk. :)
Er innom jobben å henter no drit, så jeg sjekka :p

Daniel V
12/02/11, 17:36
Du verden, det var ikke galt. Samme Thule som jeg har, eller et annet merke? :)

Christian
12/02/11, 18:46
Thule ja.

Erlend Dystland
12/02/11, 19:33
Hmm, hvordan er det å bruke maskin på Autoglym-produkter?
Bruker du da roterende eller DA maskin?
Trodde det var litt skummelt på AG produkter pga. varmeutvikling?

Joakim-G_R
12/02/11, 23:07
DA simulerer håndbevegelser, kan fint brukes.

Joakim-G_R
14/02/11, 10:45
Slike oppfordringer er nok lite godt mottatt av klubbledelsen. :)

Daniel V
14/02/11, 17:23
Slike oppfordringer er nok lite godt mottatt av klubbledelsen. :)

Blir vel DA i såfall ja. Akkurat nå har jeg ødelagt hele drittmaskinen, så blir nok for hånd i første omgang.;)

Joakim-G_R
14/02/11, 17:26
Prøv Biltema sin med 2 hoder. Eller, Clas Ohlson sin, den skal visst vibrere litt mindre, og det er lengre sladd på den. Greie puter har de også på clas'ern. :)

Daniel V
14/02/11, 18:44
Prøv Biltema sin med 2 hoder. Eller, Clas Ohlson sin, den skal visst vibrere litt mindre, og det er lengre sladd på den. Greie puter har de også på clas'ern. :)

Skal se på saken :) Takk for tipset! :)

Bilen går som en drøm om dagen! Koser meg på hver eneste tur! :D

jacobsen
14/02/11, 20:53
This message has been deleted by Anders-. Reason: Oppfordring til skatteunndragelse

..kan jeg spørre hva dette dreiet seg om? hva han skrev?

Joakim-G_R
14/02/11, 21:02
This message has been deleted by Anders-. Reason: Oppfordring til skatteunndragelse

..kan jeg spørre hva dette dreiet seg om? hva han skrev?

Oppfordring til skatteunndragelse. Om vi gjentar det, så er det enda en oppfordring. Ikke oppfordre til skattesnusk, er tipset.

Daniel V
14/02/11, 23:25
Rakk ikke å lese det! Men jeg driter greit i hva som stod, fordi jeg skal bli Politi, så det blir ikke noe skattetull med meg! :)

Jeg betaler skatt og er fornøyd med det ;)

A.Finstad
15/02/11, 00:19
du vil bli hata av alle dine nåværende kamerater å bli utstøtt sånn at du må begynne på nytt? jaja er da noen politi folk som er hyggelige å da som de som stoppa meg to ganger innen for tre timer å to av timene gikk med til å se på film :p

Sniffy
15/02/11, 03:30
Jeg vet(åpenbart) hva som sto, og dro den kanskje litt langt, og det er greit nokk, men kan nevne det jeg i bunn å grunn skulle fram til:
La merke til at du tenkte på og bestille fra ebay, også så jeg at du skrev at du måtte betale mva. på frakt, noe som ikke er tilfelle.
Du kan også be personen du handler hos på ebay om å sende den som "gift", da går tollgrensa opp til 1000kr mot di vanlige 200kr, noe som ikke nødvendigvis strider mot norsk lov.

[Det moderator reagerte på holder jeg for meg selv denne gang]

Men ser heller at mod kunne fjernet det som er upassende istedet for og slette hele inlegget, for Daniel V sin del, så hadde det jo faktisk vært relevant og vite at han ikke får moms på frakt :)

Daniel V
15/02/11, 09:32
Neinei. Vet jeg ikke må betale mva på frakt så lenge det er under 200,- :) Men jeg må fortsatt betale $58 for produktet, $51 i frakt, + 25% av de $58 dollarene i skatt. Men jeg skal til USA i påskeferien, så skal se hva jeg kan få kjøpt der. Da slipper jeg jo momsen og frakt også, og det er ingen uloveligheter med det. :)

Joakim-G_R
15/02/11, 12:01
Jeg vet(åpenbart) hva som sto, og dro den kanskje litt langt, og det er greit nokk, men kan nevne det jeg i bunn å grunn skulle fram til:
La merke til at du tenkte på og bestille fra ebay, også så jeg at du skrev at du måtte betale mva. på frakt, noe som ikke er tilfelle.
Du kan også be personen du handler hos på ebay om å sende den som "gift", da går tollgrensa opp til 1000kr mot di vanlige 200kr, noe som ikke nødvendigvis strider mot norsk lov.

[Det moderator reagerte på holder jeg for meg selv denne gang]

Men ser heller at mod kunne fjernet det som er upassende istedet for og slette hele inlegget, for Daniel V sin del, så hadde det jo faktisk vært relevant og vite at han ikke får moms på frakt :)

Å få noen til å sende en pakke som "gift" når det faktisk er kjøpt, er også skatteunndragelse, snyteri, og ikke lovlig.

Mr. Crepsley
15/02/11, 21:07
Og det har du sikkert aldri gjort Joakim..

Joakim-G_R
15/02/11, 21:24
Og det har du sikkert aldri gjort Joakim..

Jeg har ikke oppfordret til det, nei. :)

Daniel V
15/02/11, 21:47
Skattesnylting blir ikke aktuelt uansett ;) Gjør det lovlig, eller drit i det er min moral... :)

volvoRsport
15/02/11, 22:05
for Daniel V sin del, så hadde det jo faktisk vært relevant og vite at han ikke får moms på frakt :)

Må betale moms av frakten hvis vareverdien overstiger 200kr..

andersg
15/02/11, 22:58
Man får ikke sporingsnummer på forsendelser sendt som gave, noe som er ganske kjekt når man handler fra utlandet.

Artig historie om siffer-snylting på netthandling: en bekjent som er ivrig fotograf bestilte fotoutstyr til 10 000,-, men fikk firma til å fjerne en null så pakkens innhold hadde en skriftlig verdi på 1000,-. DHL-mannen kom i den lille postbilen sin til høyblokka han jobbet i, og ruslet inn i resepsjonen for å spørre etter kameraten. Bilen blir selvfølgelig stjålet mens DHL-mannen er inne, og kameraten får igjen 1000,- på forsikring. 9000,- ut av vinduet. ;)

Sniffy
16/02/11, 08:36
Må betale moms av frakten hvis vareverdien overstiger 200kr..

Nei, prisen på frakt skal aldrig stå på pakken(enste mulighet for at noen blir å kreve mva. på frakt er vist den står oppnevnt på pakken), dette fordi verdien av portoen ikke har noe med verdien av innholdet å gjøre.



Man får ikke sporingsnummer på forsendelser sendt som gave, noe som er ganske kjekt når man handler fra utlandet.

Artig historie om siffer-snylting på netthandling: en bekjent som er ivrig fotograf bestilte fotoutstyr til 10 000,-, men fikk firma til å fjerne en null så pakkens innhold hadde en skriftlig verdi på 1000,-. DHL-mannen kom i den lille postbilen sin til høyblokka han jobbet i, og ruslet inn i resepsjonen for å spørre etter kameraten. Bilen blir selvfølgelig stjålet mens DHL-mannen er inne, og kameraten får igjen 1000,- på forsikring. 9000,- ut av vinduet. ;)

Har fått sporingsnummer 99% av gangene jeg da :o

Haha, når det er snakk om sånne verdier så er det lite og hente på og snylte når sånt skjer, men for daniel V sin del hvor det er snakk om 348(58$)kr og en mva. som kommer pga. det er over 200kr, så er det jo ikke noen krise og be om å sende som gift.

Om du absolutt ikke har lyst til og snylte, så er det jo bare snakk om ca. 87kr i mva., ikke store summen i andre ord.

Dessuten tror jeg tollen blir og gi seg blanke F uansett(har opplevd det flere ganger med pakker til rundt 3-500kr), mulig jeg har vært "heldig", men jeg tror ikke det er noen tilfeldighet lengre :p

jacobsen
16/02/11, 17:34
Man får ikke sporingsnummer på forsendelser sendt som gave, noe som er ganske kjekt når man handler fra utlandet.

Artig historie om siffer-snylting på netthandling: en bekjent som er ivrig fotograf bestilte fotoutstyr til 10 000,-, men fikk firma til å fjerne en null så pakkens innhold hadde en skriftlig verdi på 1000,-. DHL-mannen kom i den lille postbilen sin til høyblokka han jobbet i, og ruslet inn i resepsjonen for å spørre etter kameraten. Bilen blir selvfølgelig stjålet mens DHL-mannen er inne, og kameraten får igjen 1000,- på forsikring. 9000,- ut av vinduet. ;)

hoho:D den er suuur

Daniel V
26/02/11, 23:54
Ble litt mye snø på den ene skvettlappen i dag, noe som endte med at popnaglen øverst knakk :p

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/2364.jpg

Var ganske redd for hva som kom til å skjule seg under der, for det er jo et kjent sted hvor det blir mye rust, da skvettlappen samler opp mye gjørme og dritt på baksiden. Ble veldig glad da jeg fant det i samme stand som da jeg hadde de av i sommer :D

Ryddet litt i garasjen i samme slengen:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/2365.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/2366.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/2367.jpg

Joakim-G_R
27/02/11, 00:01
Hihi, bilen din blunker til meg. :p

Børge Vikebø
27/02/11, 00:03
Hihi, bilen din blunker til meg. :p

hva drikker du idag? :P

Joakim-G_R
27/02/11, 00:07
hva drikker du idag? :P

Ser du ikke den mangler ett baklys da? :D

Kanskje det var noe galt i den blanke væska jeg fikk av kona.. Hmm..

Børge Vikebø
27/02/11, 00:12
Ser du ikke den mangler ett baklys da? :D

Kanskje det var noe galt i den blanke væska jeg fikk av kona.. Hmm..

det ble oppdaget (f9s)

du får spørre tøtta om det ja, kanskje det noe destillert væske? Batterivann??

Daniel, må ikke kjøre så hardt at du får fyllt buene med så mye snø at naglene ryker.... ;)

Daniel V
27/02/11, 01:05
Hihi, bilen din blunker til meg. :p

Det er den kvelden i kveld ja... :p


det ble oppdaget (f9s)

du får spørre tøtta om det ja, kanskje det noe destillert væske? Batterivann??

Daniel, må ikke kjøre så hardt at du får fyllt buene med så mye snø at naglene ryker.... ;)

Hehe, var noe med det da :rolleyes:

Neida, det har vært 0 grader her i Oslo i dag, så det har sluddet/snødd i hele dag, og det har vært skikkelig tung snø. Så da jeg kjørte hjem fra kjæresten min i stad, (en kjøretur på 10 min), så ble det for mye snø som la seg gitt :)

Daniel V
27/02/11, 14:44
Er ikke tilfeldigvis noen som har refleksplate, eller kartlomme i blått til salgs? Sparket borti kartlomma på venstre side på vei inn i bilen, som førte til at halvparten av den havnet på gulvet! :)

93_volvo960
27/02/11, 14:52
Skattesnylting blir ikke aktuelt uansett ;) Gjør det lovlig, eller drit i det er min moral... :)


Altså..... så hvis du ikke gjør det lovlig, så kan du drite i loven - og derved gjøre det på en fleksibel moralsk måte? hehe :D

Nå ja, jeg vet at du er en moralsk fyr ja, men måtte nå bare være litt morsom. Forsøke i hvertfall......... :p

Daniel V
27/02/11, 14:56
Altså..... så hvis du ikke gjør det lovlig, så kan du drite i loven - og derved gjøre det på en fleksibel moralsk måte? hehe :D

Nå ja, jeg vet at du er en moralsk fyr ja, men måtte nå bare være litt morsom. Forsøke i hvertfall......... :p

Haha, tok den nå :D

Prøver nå å være en moralsk fyr da ;) Hvordan går det med bilen? Sett PM jeg sendte deg? :D

Daniel V
27/02/11, 16:02
Fått festet skvettlappen med en ny popnagle, så nå var det på tide å teste en sommerfelg, og glede seg til snøen går! :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/2425.jpg

Så noen små overflate flekker bak på hjulbuen, så disse måtte selvfølgelig fjernes:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/2426.jpg

volvoRsport
27/02/11, 16:49
Nei, prisen på frakt skal aldrig stå på pakken(enste mulighet for at noen blir å kreve mva. på frakt er vist den står oppnevnt på pakken), dette fordi verdien av portoen ikke har noe med verdien av innholdet å gjøre.

Frakt er en tjeneste, så jo du skal betale moms av fraktkostnaden hvis vareverdien overstiger 200NOK.

Daniel V
27/02/11, 21:10
Har også bestilt meg en liten pakke fra Pedersens. Hvite sindeblinkers til skjermene, da de jeg har på bilen nå har det gått et skår av nå i vinter. :)

Lerhol
27/02/11, 22:34
Fått festet skvettlappen med en ny popnagle, så nå var det på tide å teste en sommerfelg, og glede seg til snøen går! :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/2425.jpg

Så noen små overflate flekker bak på hjulbuen, så disse måtte selvfølgelig fjernes:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/2426.jpg

Imponert over at du tar såppas vare på bilen! Blir moro til våren når bilen er mer eller mindre like strøken :)

Daniel V
27/02/11, 22:45
Imponert over at du tar såppas vare på bilen! Blir moro til våren når bilen er mer eller mindre like strøken :)

Tusen takk for det! :) Sånne kommentarer hjelper godt på motivasjonen! :)

Vinteren er en tid hvor jeg egentlig har lite motivasjon til å holde på med bil... Det er kaldt og vått ute, bilen er skitten, og man kan vaske så mye man vil, og bilen er like skitten og full av salt igjen tur retur butikken.. :)

Men er nå går det jo mot lysere tider igjen! :)

Joakim-G_R
28/02/11, 00:27
NY salt er bedre enn GAMMEL! :D

Daniel V
28/02/11, 13:57
NY salt er bedre enn GAMMEL! :D

Haha! :D Sant det!

BTW: Nen som vet om gammel heldekkende snowcap passer/ser bra ut på min? Eller vil det bli seende mongo ut. Mener jeg har sett den gamle heldekkende på 86+ 240.

Christian
28/02/11, 14:25
Passer ikke, og vil nok se helt jævlig ut :p

Daniel V
28/02/11, 15:05
Passer ikke, og vil nok se helt jævlig ut :p

Vet at det er en forskjell, men så en som modda på en, som så greit ut. Vet at 86+ har 2 separate riller, mens gammel har en laa..aang! :)

Wrasko
28/02/11, 15:55
Hvis du kjører forbi her en gang, så har jeg en liggende, sånn at du kan sjekke.. Evnt så kan jeg spa meg frem til en 240 her for å legge gamle snowcap'en på.. Imorra :p

Daniel V
28/02/11, 16:06
Hvis du kjører forbi her en gang, så har jeg en liggende, sånn at du kan sjekke.. Evnt så kan jeg spa meg frem til en 240 her for å legge gamle snowcap'en på.. Imorra :p

Hehe. Hadde ikke sagt nei takk :) Kan være jeg kan se på det litt nærmere våren! :) Nå smelter det forøvrig snø i store mengder utenfor her, og hjem fra skolen kjørte jeg på bar veg!!! :D

Wrasko
28/02/11, 17:08
http://wrasko.com/bilder/DSC02756-800.jpg
http://wrasko.com/bilder/DSC02757-800.jpg

Joakim-G_R
28/02/11, 21:17
Da må den forlenges og shit.

Hadde en prat med LMR angående å produsere 86+ snowcaps, men da han ville jeg skulle sende et plettfritt par til han for kopiering og jeg har hørt ett og annet, så ble det med det. Dessverre. :(

Daniel V
28/02/11, 21:42
Okei, det ble skikkelig stygt Wrasko, men tusen takk for at du gadd å ta deg tid til å ta et bilde! :)

Ja, fant igjen den tråden med han som hadde gjort det, og han hadde forlenget den. :)

Så da blir det ikke snowcaps på meg i første omgang, da jeg ser hvor overpriset de her inne blir solgt!

Wrasko
28/02/11, 22:24
You welcome.. Klatret opp på panseret å feide av litt snø, og slo løs litt is med slegga, så ble det bilder :)

Snow caps er MEGET overpriset ja.. Enig med det.. (heldigvis har jeg gammel 240 :p)

Daniel V
28/02/11, 22:50
Sant! Er jo bare to stk. plastdeksler som skal hindre snøen i å komme inn i varmeapparatet :p

Er jo en grunn til at de kostet 200,- hos Volvo. Nå skal folk ha mellom 1000 og 1500,-

Revell
28/02/11, 23:15
noen opp mot 2000kr:D det er 10ganger normal prisen det:eek: Finn en annen plast del i verden som har steget så mye i pris da;P Tror jeg hadde droppet den Laaaaaaange snowcapsen og heller leitet etter de originale jeg. mye penere:)

Daniel V
28/02/11, 23:17
noen opp mot 2000kr:D det er 10ganger normal prisen det:eek: Finn en annen plast del i verden som har steget så mye i pris da;P Tror jeg hadde droppet den Laaaaaaange snowcapsen og heller leitet etter de originale jeg. mye penere:)

Blir absolutt ingen lang snowcap her :p

Må først finne en original som ikke koster x10 så mye som den gjorde ny :p

Snowcaps og relfleksplate er vel det som har steget mest i pris tror jeg :p

Revell
28/02/11, 23:21
Blir absolutt ingen lang snowcap her :p

Må først finne en original som ikke koster x10 så mye som den gjorde ny :p

Snowcaps og relfleksplate er vel det som har steget mest i pris tror jeg :p

Nja refleksplata er nå en nogenlunde edrulig pris på enda men derimot Snowcapser er jo faen hoppe meg mer verdifullt enn gull:eek: Men søk på blocket der ligger de på mellom 400 og 1000kr:)

Runar
28/02/11, 23:57
Må innrømme jeg kjøpte et par snowcaps for 800,- nylig.
Klipsene så hele og fine ut, men er jo ikke rare festet egentlig.
Er det en måte å sikre de litt mer, få de til å sitte litt fast,
slik at man ikke bare kan rykke de av.

PS:
Daniel V: Hva slags calipre har du bak?

Joakim-G_R
28/02/11, 23:59
Skruer med skiver inni "rillene". Evt Tec-7.

Runar
01/03/11, 00:05
Skru de fast til rillene rett og slett?
Synd man ikke kommer til nedfra.

Tec-7, lime ja, er jo en tanke det.

Edit: skiver mellom rillene ja, skjønte det nå.

Daniel V
01/03/11, 00:24
Må innrømme jeg kjøpte et par snowcaps for 800,- nylig.
Klipsene så hele og fine ut, men er jo ikke rare festet egentlig.
Er det en måte å sikre de litt mer, få de til å sitte litt fast,
slik at man ikke bare kan rykke de av.

PS:
Daniel V: Hva slags calipre har du bak?

Jeg har Girling bak på min :)

Runar
01/03/11, 00:46
Akkurat, har noen veldig rustne ATE caliper bak selv, tenkte å bytte til Girling fra Biltema.

Daniel V
01/03/11, 08:12
Akkurat, har noen veldig rustne ATE caliper bak selv, tenkte å bytte til Girling fra Biltema.

De skal visst fungere kjempe bra :)

Daniel V
02/03/11, 18:48
Kom pakke fra Pedersens i dag, og som vanlig hadde kun fått med halvparten av hva jeg hadde bestilt :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/72.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/73.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/74.jpg

Så nå må jeg ut å kjøpe pærer :)

jacobsen
02/03/11, 18:51
Blir bra :) har du hatt trøbbel før med pedersens? hva bestilte du i tillegg nå?

Daniel V
02/03/11, 20:39
Blir bra :) har du hatt trøbbel før med pedersens? hva bestilte du i tillegg nå?

Japp. Fikk feil av Pedersens forrige gang også. Da skulle jeg ha baklamper til gamle bilen, og nye glass foran. Fikk bare lampene bak, ikke glassene jeg skulle ha foran. Nå bestilte jeg i tillegg pærene til blinkersene, noen foringer. Men jeg fikk bare blinkersene :p

Men, da får foringene komme en annen dag :)

Uansett:

Etter litt knot gikk det fra slik:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/97.jpg

Til slik:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/98.jpg

Nå lurer jeg bare på hva jeg skal gjøre med resten :p

Joakim-G_R
03/03/11, 02:17
Betalte du for foringene også?

Daniel V
03/03/11, 11:44
Nupe. Ingen av tingene stod på kvitteringen.

Han hadde tydeligvis bare lest halve mailen.. :) Sånn går det når man ikke har ordentlig nettbutikk, men må lese av alt manuelt på mail!

Men har snakket med dem nå, og jeg skulle få rabatt på det han hadde glemt å sende, og pærene fikk jeg visst gratis.

Joakim-G_R
03/03/11, 12:26
Så bra, hell i uhell. :)

Iblant er det best å ringe inn, tror jeg. Eller dra dit, trivelig å titte og prate litt. :)

Daniel V
03/03/11, 19:38
Hyggelige folk ja :) Heine tok på seg skylden for "uhellet" med en gang :)

Daniel V
04/03/11, 00:07
Har funnet ut at jeg om ikke så altfor lenge, skal sette i gang og bygge om bilen til en B230F. Grunnen til dette er at forgasser motoren bruker mye bensin, og at jeg har lyst til å ha innsprøytning :) Blir vel kanskje en turbokonvertering i fremtiden også. :)

Wrasko
04/03/11, 00:35
Nice mister! Og btw: Går å få forgassermotorene til å gå billig og ;)

SkjenneM
04/03/11, 00:35
bare choken er en fristelse til å bytte til F :P

Daniel V
04/03/11, 09:54
Sant nok! Tenkte jeg skulle bytte rotor, fordeler, plugger, og pluggledninger nå til våren, i håp om at bilen skal gå litt billigere. Når går den på 1,7-1,8 på småkjøring!

Sleepy95
04/03/11, 10:05
1.7 -1.8 !!
Råkjører ;)

Daniel V
04/03/11, 10:20
1.7 -1.8 !!
Råkjører ;)

Jeg råkjører ikke mye ass! Det er akkurat det som er så frustrerende! Hadde jeg enda råkjørt hadde det vært greit, men dette er forbruket når jeg kjører pent.

Kan ikke råkjøre når man skal bli politi! :)

Sleepy95
04/03/11, 10:24
Jeg råkjører ikke mye ass! Det er akkurat det som er så frustrerende! Hadde jeg enda råkjørt hadde det vært greit, men dette er forbruket når jeg kjører pent.

Kan ikke råkjøre når man skal bli politi! :)

skjønner godt at du vil bytte motor :p
og jeg syntes 1.1 var mye :rolleyes:
men det er en utrolig flott 240 har, forresten !

Politi, ja :eek:

Daniel V
04/03/11, 10:35
skjønner godt at du vil bytte motor :p
og jeg syntes 1.1 var mye :rolleyes:
men det er en utrolig flott 240 har, forresten !

Politi, ja :eek:

Takk for det ;)

Blir vel en F her etterhvert håper jeg! :)

Politi ja, hehehe :)

gasgasboy
04/03/11, 10:41
Konstabel Vangen i sin gråe 240 :D

Kødder du med meg, går den spå 1.7-1.8 på småkjøring ?! En kompis av meg kjøpte en litt sliten 940 stv i sommer, som vi tippa hadde rundt 200 hjulhester, for den gikk godt :) Og på hejring så gikk jo denna på 1.7 .. ? :s
Jeg tror du grisekjører jeg :D

Utrolig pen bil du har Daniel, varmer mitt hjerte å se hvor godt du tar vare på den ! :)

Sleepy95
04/03/11, 10:57
Jeg hadde med glede stoppa, for en så flott 240 ;)

Daniel V
04/03/11, 11:19
Konstabel Vangen i sin gråe 240 :D

Kødder du med meg, går den spå 1.7-1.8 på småkjøring ?! En kompis av meg kjøpte en litt sliten 940 stv i sommer, som vi tippa hadde rundt 200 hjulhester, for den gikk godt :) Og på hejring så gikk jo denna på 1.7 .. ? :s
Jeg tror du grisekjører jeg :D

Utrolig pen bil du har Daniel, varmer mitt hjerte å se hvor godt du tar vare på den ! :)

Konstabel Vangen stopper alle eldre Volvoer for en Volvoprat :D

Ja! Den bruker faktisk 1.7-1.8 på småkjøring! Hadde det enda vært på grisekjøring! Da hadde jeg i hvert fall fått noe igjen for pengene! :p Nå går det bare sakte og bruker mye suppe :p

Hyggelig å høre at det varmer ditt hjerte Magnus! Det hjelper mye på motivasjonen skal jeg si deg! :D Du vet jo godt hva jeg synes om bilen din! :D



Jeg hadde med glede stoppa, for en så flott 240 ;)

Hyggelig å høre! Kjempe hyggelig å høre at folk ser det arbeidet jeg legger i bilen! Nå fikk jeg skikkelig lyst til å dra hjem og gi den en velfortjent vask :D

Joakim-G_R
04/03/11, 11:51
Choken din henger ikke på litt da?

Daniel V
04/03/11, 11:52
Choken din henger ikke på litt da?

Tenkte akkurat tanken selv, så skal se på det når jeg kommer hjem. Det kan faktsik være, fordi den går aldri lavere enn 1000 rpm, uansett hvor lavt jeg stiller tomgangen.

Joakim-G_R
04/03/11, 12:01
Falskluft kan jo og være en feilkilde..?

Daniel V
04/03/11, 12:09
Falskluft kan jo og være en feilkilde..?

Det kan være så mangt. Får vel bare kjøpe meg en burk med startgass og begynne å lete...

gasgasboy
04/03/11, 12:58
Åh, hadde jo vært greit koselig å bli stoppa av deg da :D !

Så bra å høre ! Koselig å si hva man mener om denne bilen, for det er jo ikke en drit å prike på, uten at den bruker jævlig mye drivstoff ! :)
Du får finne ut av det når du kommer hjem Daniel, høres veldig ut som choken, siden den aldri synker lavere enn 1000 omr .. Synker den ikke om du setter på vifta, varme apparatet, lyshorn etc heller ? Pleier jo vanligvis å synke litt også gå opp igjen ?

Koselig å høre Vangen :D . Hadde min ennå vært så strøken som din i lakken så skulle jeg sagt meg enig men ! Se om vi ikke får gjort noe med det i sommer, høst, vinter :)

Daniel V
04/03/11, 13:08
Åh, hadde jo vært greit koselig å bli stoppa av deg da :D !

Så bra å høre ! Koselig å si hva man mener om denne bilen, for det er jo ikke en drit å prike på, uten at den bruker jævlig mye drivstoff ! :)
Du får finne ut av det når du kommer hjem Daniel, høres veldig ut som choken, siden den aldri synker lavere enn 1000 omr .. Synker den ikke om du setter på vifta, varme apparatet, lyshorn etc heller ? Pleier jo vanligvis å synke litt også gå opp igjen ?

Koselig å høre Vangen :D . Hadde min ennå vært så strøken som din i lakken så skulle jeg sagt meg enig men ! Se om vi ikke får gjort noe med det i sommer, høst, vinter :)

Hehe. Er ganske grei i lakken nå ja :) Selvfølgelig, vinter er jo ingen årstid for skinnende bilen :p

jacobsen
04/03/11, 14:18
ville gått gjennom choke/sjekket for falskluft som de sier over her. for 1,8, da er det noe alvorlig galt! ;) er jo ikke umulig å få en 230A til under litern mila på blandet. så lenge alt er i orden selvsagt

gasgasboy
04/03/11, 14:57
Det er sant, rekker ikke ha ren bil i 5 minutter engang på det føret her, å det irriterer ræva av meg .. Mye heller snø og is føre enn salta veier ! Vasker bilen etter hver gang jeg har kjørt, men den blir likevel aldri rein ! :P

jacobsen
04/03/11, 15:31
Det er sant, rekker ikke ha ren bil i 5 minutter engang på det føret her, å det irriterer ræva av meg .. Mye heller snø og is føre enn salta veier ! Vasker bilen etter hver gang jeg har kjørt, men den blir likevel aldri rein ! :P

det som irriterer meg med føret her, er dårlige veier :P med hull og alt, slik at dørtrekk og dashbord rasler og skrangler. flere som sliter med dette??

mik4oj
05/03/11, 11:26
det som irriterer meg med føret her, er dårlige veier :P med hull og alt, slik at dørtrekk og dashbord rasler og skrangler. flere som sliter med dette??

Det er sånn vi har det om sommeren her og det blir vel ikke akkurat bedre om vinteren, så ja hehe.. :p

Flott bil forresten :)

gasgasboy
05/03/11, 22:16
Har det sånn om sommeren også, men deler den irritasjonen med deg Jacobsen ! Jævla irriterende, skrur på varme apparetet på fult for å slippe å høre på det jeg :p

Turbo_K
05/03/11, 22:59
Konstabel Vangen stopper alle eldre Volvoer for en Volvoprat :D



Konstabel Vangen stopper alle eldre Volvoer fordi han kan alle de ulovlige triksa volvofolket gjør på bilene sine, siden han har sitti på forumet i årevis og spionert tenker jeg... Hehe :)

Sleepy95
06/03/11, 09:48
Da stopper jeg ihvertfall med glede :D
haha

Daniel V
06/03/11, 16:42
Når jeg våket i dag, og tittet ut av vinduet og så det var så fantastisk vær, fant jeg ut at det var på sin plass å sette seg i bilen og kjøre ned til Hvervenbukta i Oslo, og ta noen flotte stemingsbilder av folk og bil! Jeg ble selv veldig fornøyd med resultatet, men det kan godt være dere hater det :D

Jaja, uansett: her er resultatet:

Først et hjemme:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/504.jpg

Gammel sliter VS ny:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/505.jpg

Så var det Hvervenbukta:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/506.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/507.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/507.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/508.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/509.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/510.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/511.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/512.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/513.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/514.jpg

Så litt folk på isen da:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/515.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/516.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/517.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/518.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/519.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/520.jpg

Som dere sikkert ser, er jeg veldig glad i å ta bilder, fordi jeg synes det er en fin måte å holde motivasjonen oppe på når det er kaldt og grått ute, og motivasjonen for bilmekking er lav!

Uansett så er det jo kjempe hyggelig å ha masse bilder fra hele livet, så jeg kan sitte å se på bildene når jeg blir gammel :D

Det var vel alt jeg hadde i første omgang i dag! :)

Håper dere liker det, for da er det bare å skrive en liten post under :D

Det går selvfølgelig også an hvis det ikke falt i smak! :)

Karl
06/03/11, 16:56
Flotte bilder av en nydelig bil:)

Daniel V
06/03/11, 17:15
Tusen takk for det! :)

HansM
06/03/11, 18:21
Flotte stemningsbilder! Og en strøken bil du har :)

Kenneth D
06/03/11, 19:35
Meget flott bil du har der ja;)

DieselDriver
06/03/11, 19:44
Juster nåla på gasseren din. Den bilen der går fett.

Daniel V
06/03/11, 20:00
Flotte stemningsbilder! Og en strøken bil du har :)

Takk for det! :) Ganske fin i lakken til å være 25 år gammel ja:p


Meget flott bil du har der ja;)

Tusen takk for det! :)


Juster nåla på gasseren din. Den bilen der går fett.

At den får for mye bensin tenker du på?

Wrasko
06/03/11, 20:17
Kan svare på det DieselDriver skrev:

Ja, at den får for mye bensin. Blir vel iblant at den "nøkker" litt når du gasser på etc?

DieselDriver
06/03/11, 20:44
ja går feitere en normalt. Kan vel få den her til og gå på tomgang uten choke når den er kald? Og det viktigste med volvo bensinmotorer: Aldri tomgangskjøring.

Daniel V
06/03/11, 21:55
Kan svare på det DieselDriver skrev:

Ja, at den får for mye bensin. Blir vel iblant at den "nøkker" litt når du gasser på etc?
Det har jeg ikke merket noe til. Hmm...


ja går feitere en normalt. Kan vel få den her til og gå på tomgang uten choke når den er kald? Og det viktigste med volvo bensinmotorer: Aldri tomgangskjøring.

Denne går meget sjeldent på tomgang, men det stemmer det du sier, får fyra den uten choke så lenge det er mindre enn +/- 5 timer siden sist jeg kjørte. Hvis den står over natten, så går det ikke. Fylte bensin nå, og da hadde jeg kjørt på 1,5.

DieselDriver
06/03/11, 22:14
Da ville jeg justert nåla på den. Gjør det på mine volvoer og bruker mye mindre bensin. Faktisk fått en b20 til og gå på 0,6-0,7 etter justering. Men blir tungstarta og blir litt nappette da.

Daniel V
06/03/11, 22:43
Da ville jeg justert nåla på den. Gjør det på mine volvoer og bruker mye mindre bensin. Faktisk fått en b20 til og gå på 0,6-0,7 etter justering. Men blir tungstarta og blir litt nappette da.

Jeg skal snart bygge om til FK, så blir det vel litt bedre :) Den er så sinnsykt svak nå, så tenkte jeg skulle lage meg et veldig lett oppsett slik at jeg havner på 150HK. Det holder mer enn nok.

Men originalmotoren blir behold, og overhalt og shinet opp, så jeg kan sette den ned når jeg måtte føle for det :D

DieselDriver
06/03/11, 22:46
Tror ikke forbruket synker veldig med fk motor hehe

Daniel V
06/03/11, 23:26
Tror ikke forbruket synker veldig med fk motor hehe

Spørs jo hvor hardt man kjører det da, men med rolig kjøring, vil den vil ikke bruke så mye mer enn en F motor? Evnt går det jo an å prøve å få tak i en FX. 136HK er uansett bedre enn 114 slappe.

morti92
07/03/11, 11:05
Lest gjennom hele tråden din nå....Så sinnsykt pen bil. Synes det var noe kjent med den. Fylte du bensin på Holmlia igår? :)

Daniel V
07/03/11, 11:23
Lest gjennom hele tråden din nå....Så sinnsykt pen bil. Synes det var noe kjent med den. Fylte du bensin på Holmlia igår? :)

Det gjorde jeg! Var det du som kjørte den røde neonen? :)

Var bra at du spottet meg mens bilen var nyvasket både utenpå og inni da :p

Dimmern
07/03/11, 12:07
detta må være en av de penere 240ene jeg har sett! :D

morti92
07/03/11, 15:14
Det gjorde jeg! Var det du som kjørte den røde neonen? :)

Var bra at du spottet meg mens bilen var nyvasket både utenpå og inni da :p

Det var det ja, så meget pen ut. Skulle egentlig ut med 240 min, men fikk låne bilen til mor da min står med kjølevæskelekkasje:)

Bare å vente på sommeren og få på Eikerfelgene, da blir den spot-on:D;)

Daniel V
07/03/11, 18:51
Skjønte at det var deg :) Er det du som har den hvite med gullfargede galaxyfelger? :)

Daniel V
07/03/11, 19:03
Da var R-sport ratt kjøpt! :D

jacobsen
07/03/11, 20:01
bilder asap! :D

Daniel V
07/03/11, 21:25
bilder asap! :D

Må på en liten behandling først :p Var originalt svart, så farget selger det rødt for å få det til å passe i sin bil, så må jeg farge det tilbake :) Men med en gang det er ferdig, så blir det rett i bilen! :)

gasgasboy
08/03/11, 01:20
Herlig ! Dyrt var det heller ikke, heldig du ! :D

Daniel V
08/03/11, 09:11
Herlig ! Dyrt var det heller ikke, heldig du ! :D

Kan vel si det sånn at det var et godt stykke flaks! :D Må bruke 500,- på skinnpleieprodukter også da, for å få det til å se nytt ut! Så kommer jo på 1000,- men da blir det jo strøkent! :D

De på ebay skulle ha mellom 2 og 2500,- for det, så jeg kommer uansett godt ut av det! :)

gasgasboy
08/03/11, 12:45
Var jævla billig selvom, og du fikk med navet og ! :)
Får ikke ha ratt uten airbag jeg, mamma er litt sånn som sånn med sportsratt :P

Wrasko
08/03/11, 13:37
Får ikke ha ratt uten airbag jeg, mamma er litt sånn som sånn med sportsratt :P
Det foreldre ikke vet, er bare positivt.. Ellers hadde dem fått hjerteinfarkt for lengst

Revell
08/03/11, 13:45
Får ikke ha ratt uten airbag jeg, mamma er litt sånn som sånn med sportsratt :Pså om du kjøper en bil som er 20år eller eldre uten Airbag så må du koble det opp i bilen?:rolleyes: Eller får du ikke lov til å kjøpe så gammel bil?

Føler att jeg har hatt en snill mor som har latt meg kjøre det jeg vil selv:D

gasgasboy
08/03/11, 14:08
Titta på BMW E30 325 og slikt, det var uaktuelt fordi det ikke var airbag i den vi så på .. Så nei, får ikke ha bil som er produsert uten airbag, eller ratt uten airbag :p
Du er heldig der Revell ! Kræsjer man i 90-100 km/t i en fjellvegg så er man omtrent død uansett om man har airbag eller ikke mener nå jeg, men hjelper nok mot hode, nakke og ansiktskader om man kræsjer i lavere farter, det går jeg med på :)

Men det kommer seg vel ! Som Wrasko sier, det de ikke vet, har de ikke vondt av :D

jacobsen
08/03/11, 15:42
Airbag var ingen tvang at jeg måtte ha da jeg skulle kjøpe bil, fossilene visste jo at jeg så på Volvo :)

A.Finstad
08/03/11, 15:48
var som jeg sa til foreldra mine, mine penger, mitt liv, mitt problem ;) så jeg kjører hva jeg vil :D dem var ikke blide når jeg kom hjem med en 2 hjuling i sommer, men den ble solgt fort da jeg hadde kjørt meg i hjel hadde jeg hatt den lengere :p

Lithander
08/03/11, 18:06
Får ikke ha ratt uten airbag jeg, mamma er litt sånn som sånn med sportsratt :P

Hehe, ja er no dritt!
Sa til mor at jeg har titta litt på 740 også fikk jeg til svar: 740 a gett, syns du kan se etter 240, de holder hvertfall litt :D

Glad jeg har Volvo familie! :)

Daniel V
08/03/11, 20:25
Har ikke hatt airbag diskusjonen hjemme hos oss :) Men er det helt kaos ute, med snø og glatte, og jeg skal langt, så tar jeg V70en ;)

Daniel V
09/03/11, 12:29
Da var rattet kommet! :)

SkjenneM
09/03/11, 18:28
fortsatt ikke intressert i å selge "servorattet" ? :P

Daniel V
09/03/11, 21:09
fortsatt ikke intressert i å selge "servorattet" ? :P

Ikke foreløpig. Gjenstår litt arbeid før R-sport rattet fyker inn :p

Daniel V
09/03/11, 22:26
Så var det her da :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/792.jpg

E.GRØNDAHL
09/03/11, 23:38
Så fint ut det rattet, uten om det han har gjort med fargen;p sparay det han forrige fyr'n eller hehe? fin bil du har også.... vi får bare glede oss til å få på sommer felger, noe som hever utseende myyye:)

Christian
10/03/11, 15:30
Man fikk det faktisk i rødt og hvitt nytt. ;)

Karl
10/03/11, 22:25
Har du fått rattet svart nå? Hvis ikke så kan du jo prøve med lakk: http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=817

Daniel V
10/03/11, 22:49
Takk for tips! Må vel ha noe for å få bort den gamle fargen med? Er uansett i kontakt med et lokalt firma her i området som leverer skinnprodukter. Leathermaster skulle ha 1600,- Swisswax skulle ha 1200,- så nå venter jeg bare på pris fra dette firmaet :)

Joakim-G_R
10/03/11, 22:50
Swisswax ville jeg lagt pengene mine i... :)

Daniel V
11/03/11, 15:44
Swisswax ville jeg lagt pengene mine i... :)

Skal ut til et firma i Ski og ordne tror jeg. Ble litt over 200,- for alt! :) Eneste var at jeg måtte mekke svampene selv.. Men det er jo 0 stress!

Martin.S
11/03/11, 16:22
Husk at du får det du betaler for når det gjelder bilpleie.

Joakim-G_R
11/03/11, 16:34
200 kr? Hm. Ville kanskje vært litt skeptisk til det, men klart det kanskje fungerer.

Daniel V
11/03/11, 18:16
200 kr? Hm. Ville kanskje vært litt skeptisk til det, men klart det kanskje fungerer.

Var bare jeg som missforstod.. Ble 700,- men det er fortsatt 500,- billigere enn Swiss.

Joakim-G_R
11/03/11, 22:36
Var bare jeg som missforstod.. Ble 700,- men det er fortsatt 500,- billigere enn Swiss.

Hvilket merke er det? :)

Daniel V
12/03/11, 10:51
Colourlock :)

Daniel V
12/03/11, 16:42
Hvordan får man av den lista som går over kanalen? Den lange altså. Den sitter jo dønn! Tenkte jeg skulle ta den av for å se om det var noen muffins under der etter vinteren, men jeg får den jo ikke av! :p

Revell
12/03/11, 16:46
den tynne mellom døra å kanalen? sitter bare i klips tror jeg:)

Daniel V
12/03/11, 17:01
den tynne mellom døra å kanalen? sitter bare i klips tror jeg:)

Den tynne ja. Det jeg egentlig lurer på er om det er noen "luretriks" for å få den av, uten å ødelegge alt som sitter under den :p

Revell
12/03/11, 17:02
Den tynne ja. Det jeg egentlig lurer på er om det er noen "luretriks" for å få den av, uten å ødelegge alt som sitter under den :pTynt skrujern eller sparkelspade:)

The Sven
12/03/11, 18:06
Varmegrader og bruke fingrene tror jeg er best på den. Ellers spruter det vel klips.

Flott bil forresten, trodde jeg hadde sagt det før men dengang ei :) Blir bra med sommerhjul!

Angående forbruk så hadde ei jeg var sammen med en gang en 240 med 230A som hadde gått 310000+ og den gikk billigere enn noen bil jeg har hatt noensinne. Målte den til 0,67 på langkjøring uten å kjøre spes pent (var jo 18-19 så visste ikke hvordan det foregikk).

jacobsen
12/03/11, 18:10
0,67 på ungdoms-langkjøring er slett ikke verst med en a motor med den km-standen. imponerende :)

The Sven
12/03/11, 18:16
Var vel kanskje ikke helt idiot når jeg tenker meg om på den turen. Var ganske god til å kjøre økonomisk fordi jeg selv hadde 240 Turbo med K-jet og levde på konfirmasjonspengene mine siden jeg gikk på skole.

Daniel V
13/03/11, 01:07
Tynt skrujern eller sparkelspade:)

Tenker jeg prøver det i morgen tidlig! :)


Varmegrader og bruke fingrene tror jeg er best på den. Ellers spruter det vel klips.

Flott bil forresten, trodde jeg hadde sagt det før men dengang ei :) Blir bra med sommerhjul!

Angående forbruk så hadde ei jeg var sammen med en gang en 240 med 230A som hadde gått 310000+ og den gikk billigere enn noen bil jeg har hatt noensinne. Målte den til 0,67 på langkjøring uten å kjøre spes pent (var jo 18-19 så visste ikke hvordan det foregikk).

Takk for det Sven! Bilen ser mye bedre ut med sommerhjul en med vinterhjul, men det er siste gang dere ser den med vinterhjul, i alle fall i mitt eie! :)

Rart det der med forbruk, for jeg kjørte den til Sverige her for ca 1 mnd siden, og da gikk den på *hold deg fast* 0,77l på mila! Er nok den småkjøringen med kald motor på morgenen som drar forbruket til himmels!

Joakim-G_R
13/03/11, 10:02
Var vel kanskje ikke helt idiot når jeg tenker meg om på den turen. Var ganske god til å kjøre økonomisk fordi jeg selv hadde 240 Turbo med K-jet og levde på konfirmasjonspengene mine siden jeg gikk på skole.

Mmm.. Konfirmasjonspenger.. Good times!

gaupe
13/03/11, 10:17
Det sprutar klips uansett på lista på kanalen, er berre å handle inn 13 stk klips til 17 kr stk :-)

Daniel V
13/03/11, 10:41
Det var en syk pris!

gaupe
13/03/11, 10:47
Det var en syk pris!

Var det?

Joakim-G_R
13/03/11, 10:52
Syns det er ganske rimelig jeg, om du tenker på hvor liten etterspørselen må være på slike klips. :)

gaupe
13/03/11, 11:10
Syns det er ganske rimelig jeg, om du tenker på hvor liten etterspørselen må være på slike klips. :)

Eg hadde venta dei hadde kosta det dobbelte. Det er andre klips på desse listene, enn døra. Dørlistene brukar å vere heile etter ein plukkar dei av.

Daniel V
13/03/11, 12:18
17,- er ganske mye for noen en plastklips som kostet 10 øre å lage ;)

The Sven
13/03/11, 12:38
Er ei metallskinne på denne lista mener jeg så den er lett å krumme når du tar den av om jeg ikke husker helt feil. Da er den ikke så lett å få på igjen...

gaupe
13/03/11, 12:46
17,- er ganske mye for noen en plastklips som kostet 10 øre å lage ;)

Du kan jo høyre om du får bedre prisar om du handlar 100k, og tek alle kostnadar fram til sluttkunde. Så ser du kanskje at 17 kr ikkje er så ille til ein bil som har gått ut av produksjon for snart 20 år sidan.

Daniel V
13/03/11, 12:55
Du kan jo høyre om du får bedre prisar om du handlar 100k, og tek alle kostnadar fram til sluttkunde. Så ser du kanskje at 17 kr ikkje er så ille til ein bil som har gått ut av produksjon for snart 20 år sidan.

Sant nok. Men har tittet under lista, og det er bare på framskjermene det har kommet litt under den, så blir vel til at jeg prøver å få den til å knekke av kun foran. Da trenger jeg vel kanskje en 3-4 klips på hver side. Kanalene er det ingen ting på, så der er det jo ingen vits å løsne på det.

Jeg så en som hadde delt lista (kuttet den der framdøra begynner) for å slippe og ta av hele hver gang han skulle gjøre noe. Men tror ikke det blir så pent igjen..

Men 17,- er vel ikke det værste.. Onkelen min har en Suzuki Hayabusa, som har skulle bytte glasset i vindskjermen på grunnet steinsprut. Glasset satt festet i resten av vindskjermen med 10 plastklips/skruer. Han dro på Suzuki for å bestille nytt glass til vindskjermen, og 10 nye klips/skruer. Glasset kostet 2850,- (ingen upris egentlig..), men klipsene derimot kom på 1100,-! Dvs 110,- stk. Svaret han på Suzuki hadde var: "Hmm... Det står vel Suzuki på esken da..." :p

Daniel V
13/03/11, 23:19
Blir å titte litt på det i morgen. Når snøen begynner å forsvinne for alvor, blir det å sette bilen på bukker 1 uke, slik at jeg kan få fjernet alle spor av vinter, og få satt på sommerdekkene, vasket og polert opp bilen, så er vi klare for våren!

245 gl
13/03/11, 23:34
Skal nesten tørre å garantere deg at hvis du kun løsner lista foran, så blir den bøyd...de tåler ikke akkurat allverden...så når du fester den igjen med kun noen nye klips foran, så spriker lista i forhold til kanalen akkurat der hvor bøyen er...

Det jeg prøver å si...har man et fint eksemplar av en 240 så ser man ikke på kronene, spesielt ikke når det er snakk om småpenger... ta av hele lista, fjern eventuell rust, tectyler opp på nytt, sett på lista med nye klips...mye lettere å leve med ;)

Revell
13/03/11, 23:45
prisen var ikke stiv. Betalte nå nettopp 90kr for bare glasset til skiltlyset bak;) det var dyrt;P

Daniel V
14/03/11, 10:12
Skal nesten tørre å garantere deg at hvis du kun løsner lista foran, så blir den bøyd...de tåler ikke akkurat allverden...så når du fester den igjen med kun noen nye klips foran, så spriker lista i forhold til kanalen akkurat der hvor bøyen er...

Det jeg prøver å si...har man et fint eksemplar av en 240 så ser man ikke på kronene, spesielt ikke når det er snakk om småpenger... ta av hele lista, fjern eventuell rust, tectyler opp på nytt, sett på lista med nye klips...mye lettere å leve med ;)

Selvfølgelig. Blir til at jeg tar av hele lista. Har brukt så mye penger på denne uansett, så 440,- til eller fra spiller vel liten rolle. :)

Daniel V
14/03/11, 22:40
Og vi mimrer litt:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1294.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1151.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1295.jpg


Gleder meg til sommeren!!!!!!!

jacobsen
15/03/11, 22:33
da er vi to :) !

Revell
15/03/11, 22:37
Gleder meg til sommern står mellom 4 valg sommersko også:eek: Hydra,Super DTM,Polaris eller felgene til VolvoRsport:p Litt å velge mellom

Martin.S
15/03/11, 22:41
Gleder meg til sommern står mellom 4 valg sommersko også:eek: Hydra,Super DTM,Polaris eller felgene til VolvoRsport:p Litt å velge mellom

Hos meg står det mellom 3 valg av sommerbiler som snart skal ut av dvale:p

Daniel V
16/03/11, 13:04
Håper det blir sånn med meg en gang også :p

Daniel V
20/03/11, 22:14
Var 4 meter unna at bilen min ble totalvrak i dag!

The Bear
20/03/11, 22:31
Var 4 meter unna at bilen min ble totalvrak i dag!

Hvordan fikk du det til? :eek:

Lithander
20/03/11, 22:32
Hvordan? :eek:

Daniel V
20/03/11, 22:41
Kjørte på Ringveien. Lå i høyrefila i 80 km/t (som er fartsgrensen). I venstrefila kommer det en bil med en henger som skal forbi meg, med et piano og noen kommodegreier på hengeren. I det han kommer opp på siden av meg, og skal til å legge seg inn, knekker lemmen bak på hengeren og alt på hengeren raser av i 90 km/t. Jeg blir heldigvis ikke truffet! Han hadde satt på blinklyset for å svinge inn i det lemmen knakk! Ingenting på hengeren var sikret. Presenningen som lå oppå alt dette flagret av og traff ruta på en bil i motsatt kjørefelt som holdt på å dundre rett i autovernet!

Her var han da han mistet lasten sin i forhold til meg:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1966.jpg

Lithander
20/03/11, 22:47
Dæven! Enda godt den ikke traff deg da :eek:
Er jo ikke lov å kjøre uten sikring på last, går Transport & Logistikk, hvor vi lærer mye om dette, og skal faktisk ha eksamen i det.
Flere lastebilsjåfører som har mistet lappen grunnet dårlig sikring!

jacobsen
20/03/11, 22:49
å sattan. stygg sak med usikra last. Er mange idioter som ikke en gang tenker på det. Jobber litt på byggvarehus, så hender seg jeg ser noen eksempler. "neesh ska itj no langt sjø" sier dem når jeg kommenterer :p
Blir vel noe i lokalavisa om dette?

Daniel V
20/03/11, 22:50
Dæven! Enda godt den ikke traff deg da :eek:
Er jo ikke lov å kjøre uten sikring på last, går Transport & Logistikk, hvor vi lærer mye om dette, og skal faktisk ha eksamen i det.
Flere lastebilsjåfører som har mistet lappen grunnet dårlig sikring!

Han mistet lappen han her også. Stod å så på at Politiet tok den fra han. Jeg holdt på drepe han da han stoppa. Man blir helt rar når man skjønner at man kunne dødd. Satt og ristet inntil veien der :p

Lithander
20/03/11, 22:51
Ja, skjønner godt du satt å skjalv, og enda godt han mista lappen!
Ble det noe i avisa? :)

Daniel V
20/03/11, 22:55
Ja, skjønner godt du satt å skjalv, og enda godt han mista lappen!
Ble det noe i avisa? :)

Nei. Har ikke sett noe.

Kom ikke noe når en kassebil full av murstein mista hele lasten heller, så tror nok ikke det kommer noe. Så i alle fall ingen fotografer eller presse.

Daniel V
25/03/11, 09:16
Da var sommerdekkene på! Bilde kommer! :D

Joakim-G_R
25/03/11, 11:50
Er ikke det litt tidlig, da det er meldt snø på søndag?

Daniel V
25/03/11, 12:25
Er ikke det litt tidlig, da det er meldt snø på søndag?

Er da ikke det?

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/2416.jpg

Joakim-G_R
25/03/11, 12:33
Sjekket i går, da var det snø. Hm. Endrer seg jo hver time det der. :p

Sommerdekk har vel uansett mindre grep når det er så kaldt som om kvelden/morningen også, vil ikke at du skal vrake kjærra veitu!

Christian
25/03/11, 12:36
Jeg kommer ikke til å legge om på enda et par uker. Er ganske glatt om kvelden/morgenen her, er ganske vått overalt og det fryser til is.

Dimmern
25/03/11, 13:02
har du fått kartlomma ennå? :)

Daniel V
25/03/11, 13:04
Jeg kommer ikke til å legge om på enda et par uker. Er ganske glatt om kvelden/morgenen her, er ganske vått overalt og det fryser til is.

Hehe. Hadde ikke gjort det hvis jeg ikke visste at jeg kun skulle kjøre bilen på dagen. Men kjører rolig. Vil ikke ødelegge bilen! Blir det for glatt er det tilbake på løftebukken for å legge tilbake.

Men var en deilig følelse i dag :D

Ser det er flere fra forumet her som er fra Oslo, som kjører sommerdekk allerede :D

Daniel V
27/03/11, 17:41
En liten teaser fra i dag:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/2647.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/2648.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/2649.jpg

Agrostar
27/03/11, 19:05
Me like!

The Bear
27/03/11, 19:30
Ser bra ut. :)

Daniel V
28/03/11, 00:16
Takk for det! Bedre skal det bli! :)

andersg
28/03/11, 14:43
Teaser, er ikke det når man legger ut étt bilde, gjerne ikke av hele objektet? ;)

Daniel V
28/03/11, 18:50
Teaser, er ikke det når man legger ut étt bilde, gjerne ikke av hele objektet? ;)

Ikke nødvendigvis :) En teaser er en "pirrer". Her det bare sommerfelger.. Det illustrerer bare at jeg er i gang med noe, men resten sier jeg ikke enda :) Greia er at folk ser en forandring :)

Lithander
28/03/11, 22:00
Gromt :D

Daniel V
28/03/11, 22:24
Har skjedd en rar ting med bilen i dag... Når jeg setter nøkkelen i posisjon II, lyser bare en varsellampe, og det er oljelampa... Resten er helt dødt. Vet at det er liv i dem (tok ut en pære av baklyset for å teste, og da funket glødetrådsvakten, og P-brems lampa kommer når jeg setter på brekket..). Har tatt ut instrumentpanelet og sett bak, og alle ledninger satt der de skulle... Hmmm....

Christian
29/03/11, 16:21
Det er ledningen til ladelampa.

Daniel V
30/03/11, 09:32
Som har hoppet av?

Christian
30/03/11, 10:34
Den er nok generelt rævva. Vanlig feil egentlig på gamle volvoer, blir sprø å ryker.
Samme med oljelampa også.

Daniel V
30/03/11, 10:48
Men de andré lyser ikke de heller i posisjon 2, kun hvis man gjør det som skal til for at de skal lyse :p vil dette ordnes med å jorde ladelampa?

Dimmern
30/03/11, 10:50
jeg hadde en 240 med samme syndrom en gang, det skjedde 4-5 ganger i løpet av ett går, jeg bare ga den ett bra slag i dashbordet, da fungerte alt igjen :p
kan jo være verdt og prøve i hvertfall :)

Christian
30/03/11, 11:01
Men de andré lyser ikke de heller i posisjon 2, kun hvis man gjør det som skal til for at de skal lyse :p vil dette ordnes med å jorde ladelampa?

Det er jo ikke så mange lamper som skal lyse når du har tenninga på hakk to akkurat. Prøv å legg ladelampa til jord øverst ved torpedon.

Daniel V
30/03/11, 11:52
Før lyste glødetrådsvakten, ladelampa, oljelampa, bremselekkasjelampa, og parkeringsbremslampa. Nå lyser kun oljelampa. De andre begynner bare å lyse hvis jeg løser dem ut med motoren i gang.

Christian
30/03/11, 12:59
Parkbremslampa skal ikke lyse med mindre brekket er på, uansett.
Sjekk ledningen til ladelampa.

gasgasboy
02/04/11, 16:55
I og med at jeg og Daniel har endel med trial kjøringa å gjøre, så var jeg så heldig å møte han på Kickoff samling i Oslo idag, med 240'n ! Mer strøken og gjennomfør 240 skal man lete lenge etter ! Bare synd med de få skadene han fikk her om dagen, men det går på forsikringa, så blir like god som før ! :D Gleder meg til å ta en nærmere titt på den imorgen ! :)

jacobsen
02/04/11, 17:07
I og med at jeg og Daniel har endel med trial kjøringa å gjøre, så var jeg så heldig å møte han på Kickoff samling i Oslo idag, med 240'n ! Mer strøken og gjennomfør 240 skal man lete lenge etter ! Bare synd med de få skadene han fikk her om dagen, men det går på forsikringa, så blir like god som før ! :D Gleder meg til å ta en nærmere titt på den imorgen ! :)

Hmm? hvilke skader?

Agrostar
02/04/11, 17:16
Parkeringshus :(

The Sven
02/04/11, 17:25
Uffda, synd det med den pene bilen! :( men du må jo dele med oss hva som har skjedd Daniel!

Daniel V
02/04/11, 22:46
Ble rygga på av en gammel kjerring!! Minibulk i døra bak og venstre framskjerm :( Er minimalt, så er ikke noe stress. :) Synes nesten ikke.. Heldigvis!! Men var ganske surt ja.

hobbymekk
02/04/11, 23:11
irriterande når det skjer.. godt at det ikkje var store greiene. en så fin bil fortena ikkje å bli påkjørt :)

Lithander
02/04/11, 23:19
Tatt bilde av bulken da?
Skulle gitt ho en ørefik ;)

jacobsen
03/04/11, 01:23
Er flere ganger at jeg har holdt på å bli rygga på av ei gammel kjerring. Da må jeg bare å stå på hornet og håpe på det beste!! :p

The Sven
03/04/11, 01:40
Må det lakkeres eller? Hvis mulig så kanskje www.karosseridoktor.no kan være noe? Er ikke lett å unngå skille på sølvgrå lakk. Det bør i såfall flekkes ut på nærliggende paneler. Pass på å ikke bruk noe hobbylakkerere til sånt iallfall!

Daniel V
03/04/11, 22:50
Er heldigvis bare småtteri. Synes nesten ikke (heldigvis) :D

Hadde tuta som en gal hvis jeg hadde sittet i bilen, men det var på Ikea :p Kom ut, og så en passat som stod "mistenkelig nærme" :p Der inne satt den en gammal røy som jeg ikke tror visste hvor hun var engang... Lappen var også et fremmedord..

jacobsen
03/04/11, 22:56
Er heldigvis bare småtteri. Synes nesten ikke (heldigvis) :D

Hadde tuta som en gal hvis jeg hadde sittet i bilen, men det var på Ikea :p Kom ut, og så en passat som stod "mistenkelig nærme" :p Der inne satt den en gammal røy som jeg ikke tror visste hvor hun var engang... Lappen var også et fremmedord..

IKEA er mareritt. Små parkeringsplasser (hvertfall den i byen her), og i tillegg er det stort sett kvinnfolk som handler der.. da er det dømt til å gå galt.
Kan nevne at fadern sto utafor ikea og venta på mor en gang. På den korte tiden fikk han to dører i bilen, og en dør i hengeren :rolleyes: faktisk helt utrolig

Børge Vikebø
03/04/11, 22:59
IKEA er mareritt. Små parkeringsplasser (hvertfall den i byen her), og i tillegg er det stort sett kvinnfolk som handler der.. da er det dømt til å gå galt.
Kan nevne at fadern sto utafor ikea og venta på mor en gang. På den korte tiden fikk han to dører i bilen, og en dør i hengeren :rolleyes: faktisk helt utrolig

Det er da denne er grei:

http://www.flora.kommune.no/archive/Internett%20arkiv/2_BILDE/Clipart/Pleie%20og%20omsorg/parkeringskort.jpg

:D

The Sven
03/04/11, 23:00
Haha det med kort tid var det vel mora di som definerte tenker jeg...

jacobsen
03/04/11, 23:02
Haha det med kort tid var det vel mora di som definerte tenker jeg...

Hahaha, var vel det :p
men var vel maks en halvtime tror jeg det var

Daniel V
03/04/11, 23:16
IKEA er noe ordentlig drit ja! Lenge til jeg skal dit igjen! Den gratis hengerutleie saken gjør ikke akkurat forholdene bedre. Er ikke ultimat når Ola Nordmann som kjører Mitsubishi Colt skal trekke den nye skinnsofaen sin hjem på en henger han har fått låne av IKEA, som er dobbelt så stor som bilen og som må rygges ut av parkeringsplassen som det står 4 000 biler på!

jacobsen
03/04/11, 23:26
haha har sett noe lignende selv :p MEN du må innrømme at de har kurant pris på pølser og brus :D

Daniel V
03/04/11, 23:35
haha har sett noe lignende selv :p MEN du må innrømme at de har kurant pris på pølser og brus :D

Det skal jeg med glede innrømme. :D Selv om det føles ut som om det er et slags plastbelegg utenpå pølsene, for de kan jo nesten knytes uten at de sprekker :D

Men hvis jeg først er der, og har kommet meg gjennom hele "butikken/byen" og skal ha meg mat, er ikke en pølse til 5,- å forakte.

Hva de inneholder er det greit at IKEA holder for seg selv :p

Nilsson
04/04/11, 07:57
funnet ut hvorfor ikke varsellampene lyser? :)

Daniel V
04/04/11, 08:18
funnet ut hvorfor ikke varsellampene lyser? :)

Skulle egentlig se på det i helgen, men var på jobb hele helgen. Tenkte jeg skulle se på det i morgen :)

gaupe
04/04/11, 12:12
Du må alltid parkere nærmast mogleg E6en, der er det minst folk og lengst unna handlevognene. Reknar med at det er den på Furuset du snakkar om?

Daniel V
04/04/11, 16:29
Du må alltid parkere nærmast mogleg E6en, der er det minst folk og lengst unna handlevognene. Reknar med at det er den på Furuset du snakkar om?

Var på Furuset ja. Stod parkert bak ved fotballbanene der for å slippe folkestrømmen. Det var det hun gamle dama tenkte også :p

Daniel V
11/04/11, 22:09
Skjer ikke så mye med bilen om dagen egentlig. Nå er det jo ganske så varmt ute, og lite regn, så bilen holder seg overraskende ren og pen! :) Det er jo alltid hyggelig når det holder seg rent og pent! :)

Nå skal det skje litt fremover. Begynner påskeferien min nå på onsdag, så bortsett fra at jeg er i New York fra lørdag til lørdag så blir det nok fart på sakene. Skal i første omgang ta av lista på kanalen og se hvordan det står til under, før jeg skal kvitte meg med pipingen fra bremsene som gjør meg gal. Deretter blir det skift av olje + Oljefilter samt luftfilter. Polering er også en av tingene som selvfølgelig også skal gjennomføres.

Noen som vet om et fint middel jeg kan ta på dekkene slik at de ser nye ut på utsiden? :)

SkjenneM
11/04/11, 22:15
turtle tire & bumper shine har funket på min:

http://forumbilder.se/images/4912011111433d2c7.jpg

let me know hvis du vil ha fjernet bildet ;)

jacobsen
11/04/11, 22:35
Spørsmålet er hvor lenge det holder seg :) syns forresten at det blir litt i overkant når det GLINSER sterkt i fangere og plast jeg da men :p

SkjenneM
11/04/11, 22:37
så har jeg mer gummi enn felg da ^^

Daniel V
15/04/11, 23:41
Bare ha bildet der du, SkjenneM :)

I dag har det skjedd litt med bilen faktisk. Full rens innvendig, med påfølgende vask utvendig. Kom også på at jeg hadde en pakke stående i garasjen som jeg kjøpte av Dimmern for noen mnd siden, som jeg har glemt å åpne og montere. Sparket borti kartlomma når jeg skulle ut av bilen i vinter, når gradestokker viste -23. Det var en dårlig kombo med -23 grader, 25 år gammel plast og et hardt slag.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1496.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1497.jpg

Tenkte at jeg skulle montere den nye jeg kjøpte av Dimmern, og skar opp forpakningen. Der inne lå det en kartlomme, godt pakket inn, men møkkete som FY! Så ikke ut som om den hadde blitt vasket i løpet av de siste 25 årene, men den var heldigvis fortsatt hel!

Etter litt kjærlighet med svamp, såpevann og:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1498.jpg

Ble resultatet sånn:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1499.jpg

Ble veldig fornøyd! Den ser jo nesten ny ut! :)

Dimmern
15/04/11, 23:44
hmm, og jeg som faktisk vaska! :P antar at når jeg vaska så ble den bare blaut og så rein ut også pakka jeg den inn :) men bra du fikk den pen igjen da :)

Daniel V
15/04/11, 23:46
hmm, og jeg som faktisk vaska! :P antar at når jeg vaska så ble den bare blaut og så rein ut også pakka jeg den inn :) men bra du fikk den pen igjen da :)

Den ble veldig fin til slutt. Gjorde egentlig ingenting at den var litt skitten, for da hadde jeg en god unnskyldning for å gå ut og sette meg i sola :)

Men den var hel, og det var det som var viktigst :D

Det eneste som var dumt var at det satt igjen mye lim fra teipen på selve kartlomma, men det gikk bort ganske greit :)

Dimmern
15/04/11, 23:48
Den ble veldig fin til slutt. Gjorde egentlig ingenting at den var litt skitten, for da hadde jeg en god unnskyldning for å gå ut og sette meg i sola :)

Men den var hel, og det var det som var viktigst :D

Det eneste som var dumt var at det satt igjen mye lim fra teipen på selve kartlomma, men det gikk bort ganske greit :)

hehe ja da gjorde jeg deg en tjeneste i samma slengen;)

Daniel V
15/04/11, 23:50
hehe ja da gjorde jeg deg en tjeneste i samma slengen;)

Så jeg får si det nå som jeg faktisk har sett på den: Takk for en strålende handel! :)

Dimmern
15/04/11, 23:52
Så jeg får si det nå som jeg faktisk har sett på den: Takk for en strålende handel! :)

jo takk for handeln :) bra den klarte seg i posten! :)

jacobsen
16/04/11, 01:13
Ble fint det :) trenger tilsvarende slike selv til 740n, men er mange av de også som har fått kjenne norske minusgrader og hard sko :o

Erlend Dystland
16/04/11, 11:29
Ser at du tidligere etterlyste tips om middel for nyere utseende på dekkene?
Jeg bruker et produkt som heter Scholl Blue. Er veldig fornøyd med den.
Dem selger den her:
http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=424

Resultatet blir også meget bra. Jeg påførte mine dekk med dette (på mandag?) og dem er like blanke fortsatt.
Etter min mening er den også veldig drøy.
Har desverre ingen bilder av dekkene, men har et bilde av hvordan listen ble friskere:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/580.jpg

jacobsen
16/04/11, 12:02
Bruker vaselinolje jeg :D

Daniel V
18/04/11, 03:11
Takk for bilder folkens! Er i New York nå, så får ikke sjekket ut før jeg kommer hjem hvilket middel som egner seg best. Første melding på VCCN med iPad 2 btw :D Her er Klokka bare 22:10 :)

Daniel V
27/04/11, 14:58
Da kom kalenderen og medlemskortet i dag :D

Vegardb92
27/04/11, 18:37
Haha, du som kjøpte den av dimmern ja! Var ute etter den jeg og men synes prisen ble litt drøy :P Ble *nesten* litt irritert når jeg så hvor liten skaden var på din når min er i 1000 biter :P

Men ja, De vinyl wipes tingene er veldig bra, bruker det på alt inni bilen.

Men du, kunne ikke tenkt deg å hatt CD spilleren oppe og hylle nederst? I min er det motsatt og jeg har veldig lyst på 3 rader og da må jeg ha spilleren nede. Er ute etter en slik ramme som du har nederst

Dimmern
27/04/11, 18:44
Haha, du som kjøpte den av dimmern ja! Var ute etter den jeg og men synes prisen ble litt drøy :P Ble *nesten* litt irritert når jeg så hvor liten skaden var på din når min er i 1000 biter :P

Men ja, De vinyl wipes tingene er veldig bra, bruker det på alt inni bilen.

Men du, kunne ikke tenkt deg å hatt CD spilleren oppe og hylle nederst? I min er det motsatt og jeg har veldig lyst på 3 rader og da må jeg ha spilleren nede. Er ute etter en slik ramme som du har nederst

har en til, som er knekt ett sted, men når man setter'n på døra så syns det ikke ;)

Vegardb92
27/04/11, 22:02
Blå? titegn.

Daniel V
28/04/11, 00:17
Haha, du som kjøpte den av dimmern ja! Var ute etter den jeg og men synes prisen ble litt drøy :P Ble *nesten* litt irritert når jeg så hvor liten skaden var på din når min er i 1000 biter :P

Men ja, De vinyl wipes tingene er veldig bra, bruker det på alt inni bilen.

Men du, kunne ikke tenkt deg å hatt CD spilleren oppe og hylle nederst? I min er det motsatt og jeg har veldig lyst på 3 rader og da må jeg ha spilleren nede. Er ute etter en slik ramme som du har nederst

Salget tar dere på PM ;)

Jeg har spilleren øverst ;) Flyttet den opp i Desember. Skal se om jeg har ramma liggende et eller annet sted. :)

Daniel V
07/05/11, 00:30
To små bilder fra i dag:

Flere fine bilder skal det bli en dag her nå! :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/716.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/717.jpg

jacobsen
07/05/11, 02:09
supert å pusse bil nå. nydelig vær i trondheim :) vet hva jeg skal gjøre i mårra ja :)

Daniel V
16/05/11, 00:06
Stått litt stille her i det siste folkens, noe jeg straks skal gjøre noe med. Har eksamenstid nå fremover, så da blir det lesing og bilgnikking.

Har også skaffet en liten godbit til bilen som jeg skal få hentet hos gaupe når pengene fra Volvia kommer. :)

Sier ikke mer:

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=22847

Det blir knall! :D

Lithander
16/05/11, 13:44
Gromt! :D