PDA

Vis full versjon : Oljefilter til 6-speed aisin TF-80SC ??



TomB
16/07/17, 12:23
Var tilfeldig inne på Ebay å fikk se at det finnes oljefilter til automatgir kassa til Volvo? hva tror dere er dette relevant?

http://www.ebay.com/itm/Trupro-Transmission-Filter-Service-Kit-For-VOLVO-XC70-AWTF-80SC-2006-ON-/152497178809?hash=item23818a48b9:g:oJkAAOSwDiBZE1v-&vxp=mtr#vi-ilComp

Svirre
16/07/17, 16:47
Nei. I såfall må du belage deg på en helv***s stor jobb :p Flush kassen med ny olje og kjør på!

TomB
16/07/17, 18:15
Ikke helt enkelt da er det vel bedre å bare få skiftet olje, ser det er en helt annen prosedyre da det er lett å Flushe den tidligere kassa som sitter i min andre v70 2004 modell, (har gjort det 2 ganger med avkobling ved olje kjøler på radiator )men på min nyere xc70 2010 modell blir å tappe og fylle noen ganger før en har fått ut all gammel olje? eller kan en gjøre det samme her og sjekke nivå under kassa til slutt?

Svirre
16/07/17, 19:33
Samme prosedyre på flushing på denne også. Påkoblingene er nok plassert litt annerledes på denne.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

TomB
17/07/17, 16:23
Hei Svirre har du skiftet olje på denne typen kasse ved å Flushe ? vil det si at jeg kan gjøre følgende: koble fra tur fra kassa som går inn på oljekjøler for å tappe olje, når jeg da har tappet ca 2-2,5 liter stoppe motor for så å fylle på ca tilsvarende på kassa, gjøre samme prosedyre til det kommer ren rød olje ut , koble på rør igjen til oljekjører, så peile til rett olje nivå under kassa? det er slik jeg har gjort det på min gamle 2004 modell og det har fungert perfekt alle 3 gangene jeg har utført det bortsett fra at denne har peilepinne da, derfor jeg spør er at jeg ikke klarer å finne en slik måte å skifte oljen på bortsett fra å tappe under fylle til rett nivå og gjenta dette noen ganger til nesten all olje er skiftet ut

mrstfu
18/07/17, 10:58
Hei Svirre har du skiftet olje på denne typen kasse ved å Flushe ? vil det si at jeg kan gjøre følgende: koble fra tur fra kassa som går inn på oljekjøler for å tappe olje, når jeg da har tappet ca 2-2,5 liter stoppe motor for så å fylle på ca tilsvarende på kassa, gjøre samme prosedyre til det kommer ren rød olje ut , koble på rør igjen til oljekjører, så peile til rett olje nivå under kassa? det er slik jeg har gjort det på min gamle 2004 modell og det har fungert perfekt alle 3 gangene jeg har utført det bortsett fra at denne har peilepinne da, derfor jeg spør er at jeg ikke klarer å finne en slik måte å skifte oljen på bortsett fra å tappe under fylle til rett nivå og gjenta dette noen ganger til nesten all olje er skiftet ut

Jeg har gjort det, og det stemmer, du kan gjøre det slik. Hold deg til 2 liter av gangen, og forvent å bruke 12-16 liter før du er ferdig flusha.

TomB
18/07/17, 20:33
Veldig bra ,det var flott å Höre at jeg kan gjöre det på den måten Takk :-)