PDA

Vis full versjon : Kalibrering



runegp
10/07/17, 18:14
Etter å ha byttet venstre ABS sensor, hjullager, rattvinkelsensor og BCM så sitter jeg igjen med 1 feilmelding...Hjulsensor venstre bak, felaktig signal og ABS og antisladdlyset lyser fortsatt. Kom til å tenke på om noe av det jeg har skiftet skulle vært kalibrert. Noen som vet? V70 -07

gekofix
10/07/17, 18:31
Rattvinkelsensor må kalibreres i vida. Hvis du byttet hele modulen med armer må du ha ny programvare hos forhandler.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

runegp
10/07/17, 19:00
Byttet bare "ringen". Vedkommende på Kverneland bil mente det ikke var nødvendig å kalibrere så lenge det var samme delenr(?) Hører så mye rart fra den kanten så det er vanskelig å vite hva man skal tro på :-)

gekofix
10/07/17, 19:12
Jeg måtte hvertfall inn i vida og slette feilkode etter jeg hadde kalibrert dtsc på nytt. Først da forsvant antisladd erfordras fra displayet.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Svirre
11/07/17, 22:49
Du må nok ha VIDA til å gjøre denne jobben med kalibrering. Evt. kan du forsøke å stille bilen plant med rattet sentrert 100%, ta av batteriet i 10 min, vri nøkkel til pos. II og deretter koble til batteriet.
Etter dette starter du opp bilen i nøytral, vrir rattet minimum 15 grader hver vei (kl. 12 -> kl. 10 -> kl. 14 - kl. 12). Viktig at rattet ikke berøres i det du setter deg inn for å starte opp. Hvis dette ikke hjelper, må den kalibreres med VIDA.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk