PDA

Vis full versjon : Montere DAB+ adapter i 2010 S80 - hvor?



Ludo
10/07/17, 13:09
Heisann, har kjøpt en Tiny C5 DAB+ adapter til bilen. Noen som har noen fornuftig ide om hvor den kan plasseres uten å stå i veien for andre ting?

6484

Adapteren ser sånn ut; festes med dobbeltsidig tape på en liten holder...

6485

Tommen
12/07/17, 13:14
Har planer om å bruke en slik i min også. Siden min er 2008 og er den eneste V70II årsmodellen som det ikke går å få originalt i :(

En mulighet er jo foran luftekanalene, f.eks med et Brodit Clip til. Jeg har vurdert å putte den foran girspaken. Men lurer på om det blir litt lavt plassert.

peodudn
12/07/17, 19:43
Heisann, har kjøpt en Tiny C5 DAB+ adapter til bilen. Noen som har noen fornuftig ide om hvor den kan plasseres uten å stå i veien for andre ting?

6484

Adapteren ser sånn ut; festes med dobbeltsidig tape på en liten holder...

6485

Se mitt inlegg litt lenger ned på sia


Sent from my iPad using Tapatalk

otello
12/07/17, 21:02
Lekker bil du har Ludo :)

Børge Vikebø
13/07/17, 21:23
Dersom du har 3,5 jack så ville jeg brukt Pure Highway 400, alternativt 600. Den kan du plassere i bakrute ,evt siderute bak for de med V70 slik at antenne/mottager er ute av syne. Selve radioen ligger i antennen. Selve styringsenheten er batteridrevet (aaa-batteri) og trådløs, kun informasjon i display når du betjener den. Festes med dobbelsidigtape, evt på Brodit uten skruer, eller synlige ledninger.

Monterte dette nylig i en kundebil (V70) på jobben, ble så bra at jeg vurderer den selv om jeg ikke får montert original-DAB

jerognal
13/07/17, 21:50
IKKE monter Highway400/600. Rævva mottak. Mitt er gått i retur og bytter hele anlegget til Pioneer i august.. Kona fikk nytt Pioneer-anlegg til Jul. Supert mottak, faller nesten aldri ut. Mitt 600 adapter kutter overalt. Søppel. Du kan heller ikke montere ekstra takantenne til Highway-Adapterne. De har ikke standardisert antennetilkobling.

Tommen
18/07/17, 10:42
Dersom du har 3,5 jack så ville jeg brukt Pure Highway 400, alternativt 600. Den kan du plassere i bakrute ,evt siderute bak for de med V70 slik at antenne/mottager er ute av syne. Selve radioen ligger i antennen. Selve styringsenheten er batteridrevet (aaa-batteri) og trådløs, kun informasjon i display når du betjener den. Festes med dobbelsidigtape, evt på Brodit uten skruer, eller synlige ledninger.

Monterte dette nylig i en kundebil (V70) på jobben, ble så bra at jeg vurderer den selv om jeg ikke får montert original-DAB

Jeg valgte ikke denne siden den slukker displayet veldig fort. Men sant som du sier at det blir penere uten ledninger til enheten.

Ludo
18/07/17, 10:47
Sjekke hos Bilservice i Sandefjord, jeg kan få det montert inn med originalt utstyr for 7900,- ink mva... og med 15% rabatt siden jeg er medlem her... 6715,- blir det vel totalt da... Men synes det er litt dyrt...

René Fredriksen
19/07/17, 22:21
Har planer om å bruke en slik i min også. Siden min er 2008 og er den eneste V70II årsmodellen som det ikke går å få originalt i :(

En mulighet er jo foran luftekanalene, f.eks med et Brodit Clip til. Jeg har vurdert å putte den foran girspaken. Men lurer på om det blir litt lavt plassert.


Du kan få orginalt på 2 måter, Enten om ICM'en din er innenfor en hvis produksjons nummer, eller om denne er blitt byttet i ettertid på en garan ti jobb eller noe ;) ( du kan å kjøpe en ny icm ( koster mer enn det smaker da) for og så få koblet dab opp mot denne. Ta og skjekk opp i det :)