vegarols1
08/07/17, 22:35
Hei alle sammen! :)
Har en Volvo V70 D5 Awd fra 2005.
Med den så plages jeg veldig med risting/vibrasjon ved pådrag og belasting..
Begynte feilsøkingen ved å bytte defekt øvre motorfeste. Monterte da powerflex foring (forsterket).
Så byttet jeg slangene inn på turbo, ut fra turbo og ved intercoolern da jeg tenkte at de kanskje var blitt myk i gummien, men problemet vedvarte.
Fant en vakum lekkasje ved fremre motor feste. Byttet da fremre og bakre vacumstyrte motorfeste, men problemet vedvarte....
Så kastet jeg meg rundt og strakk nye vacum slanger, virket da bra i en times tid, til det begynte å vibrere igen...
Har renset den rør biten som intercooler slangen er festet på (den var full av koks)
Har og prøvd å rense den turbo givers som er festet på framsiden av blokka.
Bilen er optimalisert med rica stage 2.
Men skal vell ikke ha noe å si?
Noen som vær så snill kan gi meg videre tips om hva det kan være?
Har sjekket med Volvo Vida, ingen feilkoder egentlig. Bare periodisk av og til med kamaksel posisjonsgiver (at den starter men stopper igjen etter ett sekund. Skjer kun av og til.
Injektor og kompresjonstest ser bra ut gjennom Vida.
Ny intercooler, turbo og 1stk injektor for 1,5 år sia.
Km stand 230.000.
Verksted finner ikke ut noe, og jeg er helt tom for ideer nå..
Har en Volvo V70 D5 Awd fra 2005.
Med den så plages jeg veldig med risting/vibrasjon ved pådrag og belasting..
Begynte feilsøkingen ved å bytte defekt øvre motorfeste. Monterte da powerflex foring (forsterket).
Så byttet jeg slangene inn på turbo, ut fra turbo og ved intercoolern da jeg tenkte at de kanskje var blitt myk i gummien, men problemet vedvarte.
Fant en vakum lekkasje ved fremre motor feste. Byttet da fremre og bakre vacumstyrte motorfeste, men problemet vedvarte....
Så kastet jeg meg rundt og strakk nye vacum slanger, virket da bra i en times tid, til det begynte å vibrere igen...
Har renset den rør biten som intercooler slangen er festet på (den var full av koks)
Har og prøvd å rense den turbo givers som er festet på framsiden av blokka.
Bilen er optimalisert med rica stage 2.
Men skal vell ikke ha noe å si?
Noen som vær så snill kan gi meg videre tips om hva det kan være?
Har sjekket med Volvo Vida, ingen feilkoder egentlig. Bare periodisk av og til med kamaksel posisjonsgiver (at den starter men stopper igjen etter ett sekund. Skjer kun av og til.
Injektor og kompresjonstest ser bra ut gjennom Vida.
Ny intercooler, turbo og 1stk injektor for 1,5 år sia.
Km stand 230.000.
Verksted finner ikke ut noe, og jeg er helt tom for ideer nå..