PDA

Vis full versjon : Slette sotfilter melding.



Viggo J
01/07/17, 11:34
Er det noen som vet om man kan bruke annet instrument enn VIDA for å nullstille tellerene på partikkelfilter elektronikken?

Børge Vikebø
02/07/17, 21:32
På nyere så skal du kjøre bilen til meldingen forsvinner, men på 2000-2007 vet jeg faktisk ikke..

volvoRsport
02/07/17, 21:39
På nyere så skal du kjøre bilen til meldingen forsvinner, men på 2000-2007 vet jeg faktisk ikke..

Samme der, kjøre til den er driftsvarm og fortsette i 20 min etter det (til meldingen forsvinner).

Børge Vikebø
02/07/17, 21:44
Samme der, kjøre til den er driftsvarm og fortsette i 20 min etter det (til meldingen forsvinner).

Gjorde det på E6 mot Varberg med hull i ic-slange og husvagn på slep , byttet slange og bilen gikk som aldri før. Garantert blåst rent etter 40 minutt i nødmodus :p

locked
03/07/17, 13:46
Gjorde det på E6 mot Varberg med hull i ic-slange og husvagn på slep , byttet slange og bilen gikk som aldri før. Garantert blåst rent etter 40 minutt i nødmodus :p
Regenerering av partikkelfilter opphøyre når bilen går i nødmodus. Då gjere ein berre vondt verre av å gjere som instruksjonsboka seier.

Feilmelding/feilkode/nødmodus -> rette feilen på motoren først og slette feilkodar så ordnar den regenereringa etterpå dersom filteret ikkje er blitt så fullt at det må tvangsregenererast eller skiftast (worst case).