PDA

Vis full versjon : EBC bremser ulyd



kebabaluba
28/06/17, 14:38
Halloen. Tok og skiftet alle klossene og skivene på min S60 sist helg, kjøpte noen dyre skiver og EBC Redstuff klosser. Montert alt og gjorde alt skikkelig (regner med det), pusset klavene og smurt slideboltene. Men under kjøring så kommer det rar gnisse/gnikke lyd fra bremsene uten at man bremser. Skal det være sånn med Redstuff bremsene at de må rett og slett ha noen mil før de tier stille? Har merket at bremsene er veldig varm når jeg kom på jobb i dag, og dette er etter 1 mil hvor 80% av kjøringen gikk på motorvei.

4x4vinge
28/06/17, 21:44
Sjekk kalippere og bremsevæske nivå at det ikke er fult i tanken etter at du pressa inn bremsestemplene

kebabaluba
28/06/17, 21:48
Væskenivå har jeg justert, det rant over når jeg presset stemplene tilbake. For det andre punktet må jeg ta av hjula igjen, en anna gang blir det da.

kebabaluba
01/07/17, 18:37
Fant ut av det der, bremseskjold tok i på innsiden av skiven, måtte av med hjulet for å se det. Gode bremser da.

4x4vinge
01/07/17, 22:43
Du skrev jo at bremsene var veldig varme og det blir di ikke av bremseskjold.

kebabaluba
04/07/17, 19:40
Sikkert bare jeg som har brukt bremsene litt hardere enn normalt, kjører oftest jevnt uten å bremse for mye. Har kjørt noen mil nu så ingen problemer har oppstått.