PDA

Vis full versjon : V70 Veldig ujevn gange



EvenP
20/06/17, 22:54
Hei!

Har en V70 2001 modell med 2,4 liter 140hk motor. På tomgang går motoren ujevnt, opp og ned på turtallet hele tiden. Når jeg kjører så slipper ikke bilen opp gassen hver gang når jeg slipper opp pedalen. På tomgang kan det også høres en plystrelyd. Alt av pakninger fra innsug og til luftfiler/gasser er byttet og slanger er renset. Manifold er rensket. Er ingen tegn på at den drar falsk luft noen plass. Virker derimot som om det er voldsomt trykk og at hvis jeg fjernet peilepinnen så blir den normal igjen. Virker derfor som om den er for tett. Mulig dette høres dumt ut, men aldri vært borti lignende. Noen gode tips?

Erlend
21/06/17, 07:34
Høres ut som tett veivhusventilasjon. Hadde samme problem på min 850, for noen år siden, aner ikke hvordan de har gjort det på disse motorene nå.

Sent fra min G8141 via Tapatalk

Svirre
21/06/17, 13:46
Holder en solid knapp på gasspjeldet ditt. Standard feil på disse motorene i den årgangen.

Erlend
21/06/17, 16:03
Holder en solid knapp på gasspjeldet ditt. Standard feil på disse motorene i den årgangen.
Men det med trykket i peilepinnerøret da?

Sent fra min G8141 via Tapatalk

EvenP
21/06/17, 19:05
Gasspjeldet er byttet og vasket, er 100% sikker på at denne er OK.

Erlend
21/06/17, 19:42
Gasspjeldet er byttet og vasket, er 100% sikker på at denne er OK.
Ta ut peilepinnen og legg tommelen over hullet og løsne på oljepåfyllingslokket. Ligger det helt rolig? Eller danser det? Hvis det danser, så er veivhusventilasjonen din tett.

Sent fra min G8141 via Tapatalk

EvenP
21/06/17, 21:08
Hvis jeg tetter peilpinnehullet så har jeg ingen sjans til å åpne påfyllingslokket, er så kraftig vakum. Hvor finner jeg denne ventilasjonen? :D