PDA

Vis full versjon : Sotede ruter problemer for dab-antenna?



jerognal
16/06/17, 09:00
I min 05' XC70 er det org. sotede ruter. Veldig mye brudd i sending på dab. Highway 600 adapter.
Kona sin har nytt pioneer anlegg med dab og antenne samme sted. Null utfall.

Da lurer jeg på om det er sotede ruter som er problemet eller er antenna og adapter så dårlig bare i forhold til Pioner?

Problemet er at hadde mitt adapter hatt standard antennekobling kunne eg gjort noe med antenne, men dette adapteret har sin egen kobling og finner ikke andre antenner som kan brukes.

sandal
16/06/17, 09:01
Får antennen sikkelig jording ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

jerognal
16/06/17, 12:39
Får da håpe det. Egen jordingsmagnet festet under ruta på karrosseri.

Kan nevne at det montert mottaker og antenne på høyre sidevindu bak som anbefalt.

Erlend
17/06/17, 06:52
Får da håpe det. Egen jordingsmagnet festet under ruta på karrosseri.

Kan nevne at det montert mottaker og antenne på høyre sidevindu bak som anbefalt.
Hvem anbefalte det?
Dab antenna skal monteres i frontruta. Setter du den på høyre sidevindu bak, så vil du få elendig dekning..

Sent fra min G8141 via Tapatalk

jerognal
19/06/17, 07:46
Bilradiospesialisten monterte kona's anlegg med antenne der bak og sier det er det beste. Kona's xc har antenna der bak og full dekning overalt.

Christian
19/06/17, 17:07
Hvem anbefalte det?
Dab antenna skal monteres i frontruta. Setter du den på høyre sidevindu bak, så vil du få elendig dekning..

Sent fra min G8141 via Tapatalk

Det er bare tøys. Den kan stå hvor som helst, men den må stå opp/ned, ikke ligge.

MadAss
19/06/17, 18:31
Av hva jeg har erfart på de bilene som jeg har montert i, så er det ikke store forskjellen på frontrute og siderute, så lenge der ikke er for stor helling på frontruta.
Originalsoting har så å si ingen betydning. Har ikke erfaring med ettermontert sotfilm.

Originalt er dab og fm antenne i siderutene bak på volvo (bortsett fra S60/80 som har i bakruta)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

jerognal
21/06/17, 11:08
orginalt sotet her da....

FroBe
21/06/17, 13:27
Tynn og gjennomsiktig metallfilm på ruten kan dempe antennesignal, og man blir advart om at moderne frontruter med solfilter ikke er egnet for montering av DAB-antenner.

Jeg vet ikke om sotede ruter demper signalet, men ser at flere klager om dette, selv for FM.
Volvo sine originale DAB og FM-antenner ligger på innsiden av siderutene, dermed burde det ikke være noe problem å ettermontere antenne i ruten slik du har fått gjort.

På jobb må jeg bruke nettradio i dag, når jeg slår på PC om morgenen så kutter lyden på DAB-radioen på kontoret.
Andre mister lyden på DAB-radioene innendørs hvis enkelte typer LED-pærer blir skrudd på i nærheten.

konso
21/06/17, 20:09
Jeg prøvde pure 400 men det falt ut hele tiden. Kjøpte dension dbu3 for usb montert på samme plass, har nesten ikke utfall selv i områder med dårlig dekning. Pure er ikke så bra som man skulle trodd til den prisen.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

jerognal
22/06/17, 08:05
Jeg prøvde pure 400 men det falt ut hele tiden. Kjøpte dension dbu3 for usb montert på samme plass, har nesten ikke utfall selv i områder med dårlig dekning. Pure er ikke så bra som man skulle trodd til den prisen.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Ok har sjøl en mistanke om dette, at Pure ikke er så bra.

jerognal
22/06/17, 11:09
Da har eg vært nedom Bilradiospesialisten. De kan nå ordne ny stereo MED ryggesensor fungerende på Volvo.
Da ble løsningen: De tar Eazy Dab-adapter i retur. Full kompensajon for adapteret. Nytt anlegg monteres. Da er det mulighet for takantenne og....
HIPP HURRA FOR SUPER SERVICE!

(Noen som vil overta en 850-spiller til høsten? :-)

ANbefalinger på 2-din spiller mottaes....

Erlend
22/06/17, 16:11
Da har eg vært nedom Bilradiospesialisten. De kan nå ordne ny stereo MED ryggesensor fungerende på Volvo.
Da ble løsningen: De tar Eazy Dab-adapter i retur. Full kompensajon for adapteret. Nytt anlegg monteres. Da er det mulighet for takantenne og....
HIPP HURRA FOR SUPER SERVICE!

(Noen som vil overta en 850-spiller til høsten? :-)

ANbefalinger på 2-din spiller mottaes....
Hvor mye skal du ha for den hu850? Kunne tenkt meg å reparere min defekte

Sent fra min G8141 via Tapatalk

Erlend
22/06/17, 18:05
Da har eg vært nedom Bilradiospesialisten. De kan nå ordne ny stereo MED ryggesensor fungerende på Volvo.
Da ble løsningen: De tar Eazy Dab-adapter i retur. Full kompensajon for adapteret. Nytt anlegg monteres. Da er det mulighet for takantenne og....
HIPP HURRA FOR SUPER SERVICE!

(Noen som vil overta en 850-spiller til høsten? :-)

ANbefalinger på 2-din spiller mottaes....
Ang. Bilstereo i 2 din. Kenwood har mye bra og der finnes det adaptere slik at du fortsatt kan bruke rattkontroll.
Selv har jeg bestilt meg bluepower blp840, så får se hvordan den blir, eneste dritt er at de er helt ELENDIGE på å svare på epost..

Sent fra min G8141 via Tapatalk

jerognal
23/06/17, 07:02
Aner ikke hva eg skal ta for 850 spilleren... Lys i knappene funker ikke, ellers alt i orden. Har og sånn adapter til cd-veksel utgang du kan få med. (Gir Aux og usb ut).
Du får gi meg en lyd etter 10.sept.

jerognal
23/06/17, 07:14
Er denne noe? https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/spillere-dab-radio/2-din/avh-x490dab

Pioneer vs Kenwood?

Noen vits å vente med å kjøpe spiller til høsten?

Erlend
23/06/17, 08:52
Er denne noe? https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/spillere-dab-radio/2-din/avh-x490dab

Pioneer vs Kenwood?

Noen vits å vente med å kjøpe spiller til høsten?
En god spiller dette. Pioneer er jo gode på lyd, ville kanskje satt en knapp på denne fremfor kenwood.

Sent fra min G8141 via Tapatalk

Erlend
23/06/17, 08:54
Aner ikke hva eg skal ta for 850 spilleren... Lys i knappene funker ikke, ellers alt i orden. Har og sånn adapter til cd-veksel utgang du kan få med. (Gir Aux og usb ut).
Du får gi meg en lyd etter 10.sept.
Har grom ipd4 fra før, så trenger evnt. Ikke dette. Hadde bare vært kult å prøvd å reparere min 850.

Lurer nesten på å avbestille bluepower sin og heller kjøpe en pioneer eller kenwood nå altså.. Hvertfall til den prisen

Sent fra min G8141 via Tapatalk