PDA

Vis full versjon : Fikse bilen i Danmark: Er danske verksteder mye billigere enn norske? Har danske verksted egne priser for nordmenn?



eier
15/06/17, 17:38
Hei,

Jeg har vurdert å ta båten til Danmark for å fikse bilen der. Har noen erfaringer med dette? Er danske verksteder mye billigere enn norske? Har danske verksted egne priser for nordmenn, altså om de skrur den om de hører at det er nordmenn?

Mvh.
Volvo-eier.

TurboTor
15/06/17, 20:11
De forstår ikke norsk alle sammen. Noen må man snakke engelsk med [emoji1]

Sent fra min F8331 via Tapatalk

Daniel V
18/06/17, 16:35
Nå vil de jo uansett se på regnummeret ditt at du er norsk da :p

B230
22/06/17, 20:18
Ja når de kan SE skiltet forstår de det, men ikke ved pris forespørsel over tlf siden danske skilt er som norske - to bokstaver og fem tall. Angående språket, så kunne man jo vært en nordmann bosatt i Danmark.
Hvis verkstedet gjør en dårlig jobb og man har grunn til å klage, kan det jo gjøre det litt mer komplisert, enn om man hadde brukt et lokalt verksted.

Svirre
25/06/17, 08:23
Ja når de kan SE skiltet forstår de det, men ikke ved pris forespørsel over tlf siden danske skilt er som norske - to bokstaver og fem tall. Angående språket, så kunne man jo vært en nordmann bosatt i Danmark.
Hvis verkstedet gjør en dårlig jobb og man har grunn til å klage, kan det jo gjøre det litt mer komplisert, enn om man hadde brukt et lokalt verksted.
Hvis du oppgir et norsk reg.nr til et dansk verksted, så kan du får en artig tlf.samtale. De har nettoop samme oppsett på skiltene deres som vi har, så enten får de opp en helt vilkårlig bil (Citroën Xantia for alt du vet) eller ingenting.

Det er tvilsomt at du vil tjene på å utføre en reparasjon i Danmark fremfor her hjemme i Norge. Mtp på valuta, reiseutgifter og tid det koster å kjøre ned til et Verksted, så må du ha hvertfall få oppgitt 25% lavere sum i Danmark, før det begynner å jevne seg ut med hva som er lønnsomt.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk