PDA

Vis full versjon : Navn på rør mellom eksos og luftfilterboks



Vulva
15/06/17, 11:47
Noen som vet hva dette røret/slangen kalles og evt hvor man kan få kjøpt ny? Flexirør fra biltema gjør ikke nytten lengre

Øyvind L.
15/06/17, 12:28
Hei, VolvoPartsWebStore har denne delen.

Link: http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=237326&ukey_make=865&ukey_model=20455&modelYear=1993&ukey_category=7865&ukey_driveLine=394&ukey_trimLevel=27047

Del nr. 17
Delenr. 9135184

Edit: Dette er jo for 240, men gå inn og søk etter riktig bilmodell så finner du det.

Benjamin
15/06/17, 12:37
Noen som vet hva dette røret/slangen kalles og evt hvor man kan få kjøpt ny? Flexirør fra biltema gjør ikke nytten lengre

Det er bare å ringe til Volvo å bestille en ny alu slange

Det er vel en forvarmingsslange ? Vis slangen har vært sliten så har jeg pleid å bare nappe den vekk. Kan ikke helt se nytten av den vis det ikke er vinter året rundt der du bor og det er bikkje kaldt ute

Motoren vil jo ha kald luft inn, ikke varm luft [emoji85]

Sent from my iPhone using Tapatalk

B230
15/06/17, 18:07
Når det originalt er luftslange (forvarming), er det ikke da best å ha den der?

På min rødblokk bruker jeg isolasjonsteip for at den skal henge fast i stussen på eksosmanifolden.

Benjamin
15/06/17, 18:18
Når det originalt er luftslange (forvarming), er det ikke da best å ha den der?

På min rødblokk bruker jeg isolasjonsteip for at den skal henge fast i stussen på eksosmanifolden.

På en rødblokk tror jeg helt ærlig ikke det har så mye å si. Vi som bruker åpent filter har ikke alu slange fra manifold.

Har kjørt uten på hvitblokk også. Kan ikke si jeg merket noe til det på vinteren.


Sent from my iPhone using Tapatalk

vangsfreaken
16/06/17, 22:59
på de 2 740'ene utpå her er røret ødelagt, å har aldri hatt problemer av den grunn... tror det skal være forbanna kaldt før du ikke får antent bensin uansett :p