PDA

Vis full versjon : V70 2008 - byttet spiller - og lurer på hvor høyttalerne er...



magnum
12/06/17, 18:32
Hei! Jeg er en helt fersk Volvo-eier - det ble en V70 2,4D Limited Editon 2008 modell (2. generasjon). Det satt en FM-radio i den når jeg kjøpte den, og jeg fikk byttet til en Pioneer X7800 DAB før jeg overtok - jeg tenkte at det var lurere enn å montere DAB-adapter. Tja. Nå lurer jeg på hvor jeg skal få lyd fra. Det skal være 8 høyttalere, stemmer det? Hvor sitter i så fall de 8? Nederst på fordørene, nederst på bakdørene og oppe på stolpene i bagasjerommet blir 6, og det kommer lyd fra alle disse 6. Hvor er evt de to siste? Det er en senter-høyttaler på dashbordet også? Den kommer det ikke lyd fra. Hva er de to lange smale greiene oppå dashbordet øverst ved vinduet som ser ut som høyttalere? Er det så at man mister noe hvis man bytter ut originalspilleren? Litt forvirret nå...

ksandseter
12/06/17, 21:25
Vet du hvilket anlegg har originalt? Kommer litt an på det om du har center eller ikke.. bilde av spilleren som satt i bilen?

De 2 siste høyttalerne sitter øverst i dørtrekkene, små gitter med diskant bak.


Sent from my iPhone using Tapatalk

FroBe
12/06/17, 22:36
Siden det er blitt byttet radio er det neppe snakk om en 2008 model V70II, det er antagelig en 2007-modell V70 solgt i 2008.
V70II har ikke utbyttbar radio, den er en del av dashbordet. På V70 kan man sette inn en adapterplate og bytte spilller.

Volvo har på sin hjemmeside lagt ut alle monteringsanvisningene til originalt utsyr i bilen, her får man mye informasjon hvis man lurer på hva som skjuler seg hvor:
http://accessories.volvocars.com/sv-se/V70(00-08)/InstallationInstruction/Search/2007?query=

Her finner du mer om de to diskanthøyttalerne i fremdørene som telles med i de totalt 8 høyttalerne (10 elementer hvis du har Premium, 12 hvis du har Premium + senter):
http://accessories.volvocars.com/sv-se/V70(00-08)/InstallationInstruction/Document/VCC-128853-1/2007/all/all/default/V70%20(00-08)%202007