PDA

Vis full versjon : Varmeapparat/klima uler(V70-98):



Kjell V70
13/07/10, 19:15
Lurer på om noen har vært borti dette på disse bilene? Når jeg starter bilen, kald, så er det stille, altså blåser bare. Derimot når jeg får kjørt en tur og stopper, og lar bilen stå på tomgang, får jeg en uling. Ulinga blir borte når jeg setter klima på 0, og kommer igjen når jeg slår det på... Kan også høres såvidt under kjøring, mest på varm motor.. Er ikke noe problem med å blåse hverken varmt eller grisekaldt...

Er det viftemotoren som er på tur eller er det en compressor som trenger litt kjærlighet? ingen blinking eller feilkoder i klima

Lyden høres stort sett over hele dashbordet, så derfor slår det meg at det kan være viftemotoren, men er takknemlig for alle tips, gjerne hvis noen VET hva som er feil. Jeg er ikke typen som tar meg råd til å bytte alle andre deler for å finne feilen... :D

GMV
13/07/10, 20:39
Høres ut som lagrene i viftemotoren.

TurboTor
17/07/10, 12:14
Second that

Nilsebu
18/07/10, 17:09
Jeg hadde et lignenes problem når noen av (hva heter det som luften blåses ut av?) "viftene" rundt i dashbordet var lukket / halvåpne. Åpnet de helt etterpå og alle ulelyder ga seg.

Håper du forstår for navnet på der lufta kommer ut står helt stille for meg nå :P

THolandsli
18/07/10, 17:12
Er verdt å sjekke kupefilter før du kjøper ny viftemotor.