PDA

Vis full versjon : Instrumentbelysning '98 V70



Sagen
09/06/17, 12:27
Hei. Mistet all instrumentbelysning over natta, også i brytere, ECC.. Alt er mørkt.. Har sjekket at sikringen er OK og det virker som om alle andre funkjsoner er OK, men har ikke gjort noen nærmere undersøkelser enda. Noen som har noen stalltips før jeg gyver løs med multimeter? Tenker at det kan være reostaten som er gåen?

Takker for alle elektriske svar :)

Sagen
10/06/17, 07:35
Hei. Mistet all instrumentbelysning over natta, også i brytere, ECC.. Alt er mørkt.. Har sjekket at sikringen er OK og det virker som om alle andre funkjsoner er OK, men har ikke gjort noen nærmere undersøkelser enda. Noen som har noen stalltips før jeg gyver løs med multimeter? Tenker at det kan være reostaten som er gåen?

Takker for alle elektriske svar :)

For nyskjerrige, så kan jeg meddele at det er reostaten som er gåen... Noen som har en liggende? PM i tilfellet :)

Svirre
10/06/17, 12:20
For nyskjerrige, så kan jeg meddele at det er reostaten som er gåen... Noen som har en liggende? PM i tilfellet :)
Mulig jeg en slik liggende. Skal undersøke når jeg kommer hjem.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Sagen
11/06/17, 09:21
Mulig jeg en slik liggende. Skal undersøke når jeg kommer hjem.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Det hadde vært topp :)

Sagen
29/06/17, 09:23
For lurere, så kan jeg meddele at instrumentbelysningen er tilbake igjen.. Hva som var årsaken er jeg litt usikker på.. Prøvde tre forskjellige brytere uten at det utgjorde noen forskjell. Målte strøm, jord osv. for om mulig å avdekke eventuelle kortslutninger eller ledningsbrudd. Jumpet til slutt mellom ledningene parvis for å sjekke om det gav lys og for eventuelt å sjekke om en eller flere av forsøkene ville kortslutte kretsen. Det skjedde ikke stor, men et eller annet må ha fått seg en liten karamell, for nå virker alt som det skal, også med opprinnelig bryter som jeg antok var feilkilden. Hva/hvilken komponent som utgjorde feilen er jeg neimen ikke sikker på. Mulig et relee? Feil via hovedlysbryter? Anyone?

jerognal
30/06/17, 09:41
Hovedlysbryteren på vår røk husker jeg. Da forsvant det meste av instrumentbelysning. Visstnok helt vanlig feil.

Skjedde det samme på kona's xc70.

Sagen
07/07/17, 11:59
Holder en liten knapp på at det kan være noe muffins med den.. Enn så lenge er alt OK igjen :)

Hovedlysbryteren på vår røk husker jeg. Da forsvant det meste av instrumentbelysning. Visstnok helt vanlig feil.

Skjedde det samme på kona's xc70.