PDA

Vis full versjon : Fuske litt etter påfyll av ac



Stonesx40
07/06/17, 16:38
Heisann. Min v70n fikk nettopp påfyll av ac gass. Måtte fylle 1kg pga. Det var skåltomt. Har ikke fylt siden jeg kjøpte bilen ifjor, så vet ikke når den sist ble fylt på. Men nå føler jeg at den fuske litt ved generel kjøring, forandre bilen seg når den har blir kjørt lenge uten gass, og plutselig får fylt seg på ny?

Sent fra min WAS-LX1 via Tapatalk

lars otto skiftesvik
07/06/17, 17:27
Jeg har fylt ny ac gass flere ganger på biler men har aldri fått noen problem med fusk i motoren. Når bilen er helt tom for ac gass stanser kompressoren men motoren skal fungere normalt.
Slår ac kompressoren ut og inn som normalt?

Stonesx40
07/06/17, 17:29
Ja, kan fint skru den av og på som normalt.. Men kan hende det bare er meg, men føler den forandra seg litt etter påfyll..

Sent fra min WAS-LX1 via Tapatalk

Erlend
07/06/17, 19:51
den går litt tyngre når kompressoren ligger inne, kan være det er det du føler, siden anlegget har vært tomt for gass lenge og blitt vant til at bilen går uten ac last

Stonesx40
07/06/17, 20:17
Ja det kan jo hende

Stonesx40
07/06/17, 20:19
Er det pga. Motoren jobber litt annerledes når ac pumpa er på?

Sent fra min WAS-LX1 via Tapatalk

aarnes
07/06/17, 21:26
Det er ganske vanlig. Spesielt om den jobber mye, altså om det er skikkelig varmt ute.
Merker på bilen når den går ut og inn.

locked
09/06/17, 21:07
Kontroll på gassmengda? Eg var borti ein varebil som gjekk veldig ujevnt.. Der hadde ein idiot fylt på 2.6kg for mykje gass så det var like før kompressoren låste seg kvar gang den starta, så slo overtrykket ut kompressoren og så starta den på nytt igjen etter nokre sekund...