PDA

Vis full versjon : Kjøpe preformanceprodukter i sverige?



Teebob
13/07/10, 18:06
Er på ferie rett utenfor Charlottenberg, og lurer da på om det er noen steder de selger bilsteindempere, krengningsstag ol. I nærheten? Pedersen racing har jo stengt for sommeren.. Er det noe å spare på å kjøpe slikt i sverige?

Christian
13/07/10, 18:10
Jeg kan tenke meg prisen ligger på ca det samme, men du sparer jo på kursen.
Også skal du egentlig kunne ta det på utførsel og, hvis du velger å ikke momse det inn etterpå så sparer du der.

Teebob
13/07/10, 19:26
Okay, vet du om det er noen butikker i nærheten av charlottenberg som selger morrodeler til rwd volvo?

boman
22/07/10, 07:17
Komplett sett foran og bak med bilstein sprint og lesjofors senkefjører koster 7575sek og sendes nesten fraktfritt innen sverige ifra kg-trimning. De sier de bruker ca 2dager fra de får bestilling til du har de. :) så det blir litt billigere en hos pedersen.

skarderud
28/07/10, 19:57
pedersen kjører "svenske" priser, dvs de tar kursen til sin nytte. så koster det 7575 sek hos kg, så koster det 7575 nok hos pedersen.
har du en overnatting i sverige kan du ta med opptil 5000,- nok i verdi over grensa tollfritt.
du kan få igjen svensk mva på grensa (24%), men da må du sikkert betale norsk mva (25%) inn i norge, iallefall må jeg det, men jeg driver firma, så kan jo hende det går å slippe som privatperson. aner ikke, sjekk med tollvesenet!
så moralen er "tollkvittering", på sånn ca 4800,- nok...:) muligens det samma som "konekvittering" :)

er en butikk i billingsfors, myranes bil og olje eller noe slikt som iallefall har coilovere, har noen annonser på finn. er 1 drøy times tid sørover, forbi årjäng og ned forbi bengtsfors.
kjent fra de svenske komifilmene copps, smala sussie og offside:)