PDA

Vis full versjon : 2003 XC90, vibrasjon ved pådrag



renegade
07/06/17, 05:31
Jeg har en 2003 Volvo XC90 D5 automat med relativt mye km på telleren som vibrerer relativt kraftig ved pådrag opp bakker. Det hjelper ikke om jeg girer ned manuelt, men om jeg girer ned og øker turtallet til ca. 3000 o/min eller mer vibrere det mindre. Men det er sikkert hastigheten på motoren som gjøre at vibreringen da føles mindre. Jeg har fjernet melllomakslen siden jeg først mistenkte den. Har nå også byttet alle motorfestene, også det øvre. Hva tror dere det kan være? Girkasse? Den er relativt nylig flushet.

4x4vinge
07/06/17, 07:35
Høyre drivaksel foran,sjekk om det er slakk opp og ned ved indre mansjett i drivkseln,kan være v side også men mest sansynlig h side slakk indre

renegade
07/06/17, 08:42
Høyre drivaksel foran,sjekk om det er slakk opp og ned ved indre mansjett i drivkseln,kan være v side også men mest sansynlig h side slakk indre

Ok, takk for tips. Da skal jeg sjekke det. Var ikke slakk ved ytre mansjett eller lager midt på høyre aksel da jeg sjekket det her om dagen.

renegade
07/07/17, 05:45
Høyre drivaksel foran,sjekk om det er slakk opp og ned ved indre mansjett i drivkseln,kan være v side også men mest sansynlig h side slakk indre

Det er et bittelite slakk, men det er så lite at jeg regner med at det skal være der. Kan det være automat kassen tro? Converter som ikke griper skikkelig inn? Kassen girer veldig fint.