PDA

Vis full versjon : XC70 2006 - støtdemper foran - forrvirring med delenummer



aarnes
05/06/17, 20:02
Jeg skal bestille deler til fadern, blant annet støtdempere.
Delenummer: 31200413
Dette finner jeg ikke hos hverken Eurodel eller autodeler.co.uk
Men jeg finner en haug med andre støtdempere foran.

Hvor viktig er det at disse markedsnummerne egentlig stemmer?
Er der for en grunn - helt sikkert - men feks disse: https://www.autodeler.co.no/trw/7771017
Hvilken forskjell vil man oppleve med de istedenfor noen som samsvarer med riktig nummer?
De er jo til nøyaktig samme bil som jeg skal bestille til..

Christian
05/06/17, 21:42
Har ikke P2 bilene to bolter som holder demper til fjærbein? Dette er jo av klemme-typen som er typisk for f.eks. V50.
Blir også veldig skeptisk når det står at demperne passer til masse Forder.

Erlend
06/06/17, 05:41
Det står også, landsversjon Ungarn, veit ikke om det har noe å si?
Mange av disse sidene har veldig dårlig koblinger, og dårlig sortering. Derfor er det viktig at du bruker originalnr når du skal bestille.

Den du har linka til i bunn her er forresten til 08 modeller..

Sent fra min F8131 via Tapatalk

jerognal
06/06/17, 17:46
Når vi skulle ha nye dempere foran til Kona's 03 var det et virrvarr for Hellanor å finne riktig. De MÅTTE ha org. delenr. Det fikk de hos Volvo og jeg fikk rette demperne. Monroe forresten....
Tror ikke jeg hadde turt bestille på nett når det er så mye å velge mellom.

Erlend
06/06/17, 20:53
Når vi skulle ha nye dempere foran til Kona's 03 var det et virrvarr for Hellanor å finne riktig. De MÅTTE ha org. delenr. Det fikk de hos Volvo og jeg fikk rette demperne. Monroe forresten....
Tror ikke jeg hadde turt bestille på nett når det er så mye å velge mellom.

det er fordi norskbildelkatalog har litt dårlig sortering på enkelte volvo modeller. skal ikke skryte, men det hender faktisk at den lokale volvosjappa ringer til mekonomen for å få tak i deler. hehe. på en del saab og volvo så har mekonomen ganske god deletilgang

aarnes
06/06/17, 21:39
Samme kan det være, sjekket katalogen til Sachs nå og da fant jeg korrekte deler.
Så case closed :-)

5518,- ink. mva. og frakt for dempere, fjører og fjærbeinsgummi/plate foran. ikke så veldig ille.