PDA

Vis full versjon : Omfattende å bytte tenningslåsen på en 940?



Svirre
13/07/10, 17:10
Jeg fikk tilsendt en tenningslås av en her inne på forumet, og jeg må få prøvd å sumle meg til for å få bytta den før jeg svir av en starter til :p

Det jeg lurer på er om jeg trenger no "avdrager-til-tenningslås-tang" eller no anna spesst verktøy, og om jeg komme til å bruke mye tid.

nitrouz
13/07/10, 17:31
Vess eg huska rett så må du av med rattstammen før du kan ta av tenningslåsmekanismen rundt

Svirre
13/07/10, 17:47
Vess eg huska rett så må du av med rattstammen før du kan ta av tenningslåsmekanismen rundt

Okay. Da tror jeg drøyer det litt ;)

enursen
05/07/13, 10:30
Hei og opp...
Vekker denne tråden,hvis det er greit for "forumpolitiet"...(ja da,er vel som vanlig noen som skal kverulere litt...;) )
Har planer om å skifte dørlåser og tennings-lås (sylinder..)
Er noen forklaringer ang.dette på div.sider...
Der refereres det til "ett lite hull på toppen av låsesylinder"..det sies ca.en tomme inn fra den blanke ringen du trer inn nøkkel...
På den/de jeg har sett,så er det ikke noe hull på toppen der det sies å være..
Er ett på siden og undersiden...
Har prøvd forklaringene på nett...nøkkel i pos.1..eller/og 2.... (prøvd begge..)
Trykke inn den "piggen" i det lille hullet...(som vel ikke er på oversiden..?)..
Har "trykket" på den med både "hammer og spett"...og den beveger seg sånn ca. 0,000000mm.
Noen med erfaringer ang. dette ?
Ett par bilder...
3272
3273

enursen
06/07/13, 00:16
..."problemet" løst...
Da det allerede var "utskjæring" i dash etter tidligere bytte.
Så da var det bare å sette nøkkel i pos.1 og dytte inn den "store" tappen i rattlås"røret"...og dra ut hele greia
Var vel en grunn til at jeg har forskjellig nøkkel til dører/tenning....
..nytt/annet problem kommer...følg med :)