PDA

Vis full versjon : defekt clutch på ac pumpe, gode tips?



andre
30/05/17, 14:25
Har en S80 1998 modell 2.0t hvor clutchen på ac- pumpa har tatt kvelden....
Ny pumpe koster rimelig mye, er det mulig og sette på en reim som går utenom ac-pumpa??
Ringte Bilia og de hadde aldri gjort det før.
Setter pris på svar :D

hansxc70
30/05/17, 15:08
Det går an å bytte lagre på ac pumpen. Har du delenummer på ac-pumpen så kan du se om du får noe treff på e-bay. For å se om det lagre er rett så må du skru av den bolten som er på midten å ta av platen å se om du ser nummer på lagret. Så tror jeg du får treff på ett lager på e-bay lykke til

locked
30/05/17, 17:28
Tatt kvelden? Er sikkert berre for stor klaring mellom medbringerplate og reimskive. Er faktisk nokre shims du kan ta vekk for å redusere klaringa. Heilt gratis reparasjon :-) Skal vere ca 0.6mm klaring.

Skal du skifte lager i clutchen så er dette lageret du skal ha: http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=235345&CarReference_ID=-1&CategoryType_ID=0

brukernavn
31/05/17, 16:04
Hadde samme problem på gamlebilen. Fant en howto med 3stk mindre strips og satt på klavene foran på clutch skiva. Men må ikke subbe når du vrir på frihjulet. Dette fram til jeg fikk chimsa, men glemte det bort og holdt de 3siste årene jeg hadde bilen. Sjekk youtube for howto [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

JAnders
31/05/17, 17:44
Gjorde akkurat samme som brukernavn over her... Gjorde det faktisk her om dagen. 3 strips på klavene foran på clutchen og vipps, AC kompressoren starta selv om den var blitt varmt. Greia var at AC'n funka de første 5min, når bilen var kald, og etter slutta AC'n å blåse kaldt.. ;)

Skal sies at det var veldig knotete å komme til, men en liten utfordring må til....

Dette var på en 2001 S60 2.0t

brukernavn
31/05/17, 22:16
Min var V70 2002 2,4t


Sent from my iPhone using Tapatalk

andre
03/06/17, 18:42
Min er en 98, den har bare strammerhjulet og ikke et frihjul så en kortere reim fungerer ikke. Da ender dynamoen opp i å gå i feil retning...
Får skru den ut og bytte lager tror jeg :D Takk for mange gode tips :D