PDA

Vis full versjon : Vindusheis problemer v70 2002 (LØST)



René Fredriksen
28/05/17, 12:01
Hei :)

Har en 2002 v70 som har litt problemer med vindusheisen på fører døren, jeg har byttet heis motor og det hjalp ikke.

Problemet er at når bilens motor går så virker ikke vindusheisen, eller det vil si den kan virke litt om jeg trykker hundre ganger på knappen, men om jeg skrur av bilen så virker den smerte fritt hele tiden.. jeg har skjekket etter kabel brudd og Irr i ledninger og alt er i orden :/ lurer på om det ligger i DDM men ikke helt sikker..
Får feilkode på hallsensor 1+2 og engang intern feil i DDM .

Noen som har hatt noe lignende problemer og fått dette løst ved og skifte DDM?

Mvh
René

Svirre
29/05/17, 12:21
Virker som om DDM må kalibreres på nytt. Denne feilen kan ofte forekomme hvis batteriet begynner å bli dårlig.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

FroBe
29/05/17, 12:44
Hvis det bare er kalibrering som skal til så kan du finne dette i "How-to" avdelingen på forumet:
http://forum.vccn.no/showthread.php?70132-Howto-Kalibrere-vinduer-som-ikke-stopper-der-de-skal

René Fredriksen
29/05/17, 20:15
Jeg har kalibrert det noen ganger med vida :) ( har lisens) og har nyeste oppgraderinger tilgjengelig på bilen :)

Det jeg gjorde i dag har tydeligvis løst problemet mitt :)

Jeg plukket sønder og sammen hele DDM'en og rengjorde alle elektro komponenter grundig med elektro rens og en god klut og kutips, samt gav bryterpanele (plast delene) en god omgang i vasken med zalo og oppvaske børste, blåste alt rent og fint både plast og elektronikk og monterte sammen i gjenn :) funker helt utmerket nå ;)

Men takker for innspill