PDA

Vis full versjon : Kart i Volvo On Call, grønne/røde streker



hgnubel
27/05/17, 11:02
Slik jeg forstår appen er de grønne strekene steder bilen har kjørt. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Slo på kjørejournal i går og så plutselig veldig mye grønne streker som i tilfelle må være fra tidligere sjåfører.

Hvis det faktisk er steder bilen har kjørt så har bilen min levd et spennende liv :D

hgnubel
27/05/17, 11:11
Svarer meg selv etter å ha kikket litt mer: nei det kan umulig være der bilen har kjørt.

Men hvorfor så jeg bare strekningen jeg selv hadde kjørt i starten? Er det en waze-lignende sak som samler data fra alle andre med Volvo On Call?

flobben
27/05/17, 19:37
I bmwen min er de grønne og røde og noen andre farger signaler på hvoran trafikken flyter, antar at Volvo har noe av det samme selv om min 2012 v70 ikke har det

-Tommy
29/05/17, 06:29
I bmwen min er de grønne og røde og noen andre farger signaler på hvoran trafikken flyter, antar at Volvo har noe av det samme selv om min 2012 v70 ikke har det
Stemmer dette, kom i en av de senere oppdateringene til VOC. VOC er koblet opp mot google traffic.

fredrikolastuen
29/05/17, 14:10
Stemmer dette, kom i en av de senere oppdateringene til VOC. VOC er koblet opp mot google traffic.

Har testet dette ut en stund nå, og kan vel slå fast at den ikke er veldig presis :P

-Tommy
30/05/17, 07:42
Har testet dette ut en stund nå, og kan vel slå fast at den ikke er veldig presis :P
Haha, det er noe helt annet :p Funker bra i større byer hvor grunnlaget er bedre, men generelt i Norge så er det litt for lite data til å gi en god og tidsnok beregning. Ser gjerne at de gangene google traffic advarer meg mot kø så er det når jeg allerede har møtt køen...

hgnubel
31/05/17, 14:23
Haha, det er noe helt annet :p Funker bra i større byer hvor grunnlaget er bedre, men generelt i Norge så er det litt for lite data til å gi en god og tidsnok beregning. Ser gjerne at de gangene google traffic advarer meg mot kø så er det når jeg allerede har møtt køen...

Ikke sant... første gang jeg så de grønne linjene var det der jeg selv nettopp hadde kjørt. Så zoomet jeg ut og så etterhvert noe som kunne se ut som at bilen hadde kjørt med tidligere eier, opp og ned E39, innom tettsteder og byer langs kysten til oslo. Men så i sverige og nedover i europa tok det "litt" av og det ble etterhvert åpenbart at det ikke var historikken til bilen min :) Særlig tyskland og frankrike var det jo omtrent alle hovedveier på kryss og tvers.

Men det kan vel bare bli bedre med tiden :)