Vis full versjon : 940 grenrør til å passe på b21et
Har nå tatt av det gamle et-grenrøret for å skifte over til et 940-grenrør, men blir problematisk med å få det til å stemme overens med garret turboen, hva må jeg gjøre? i det gamle var boltene skruvd fra grenrøret og inn i turboen, men på 940 røret går ikke dette..! :confused:
Har nå tatt av det gamle et-grenrøret for å skifte over til et 940-grenrør, men blir problematisk med å få det til å stemme overens med garret turboen, hva må jeg gjøre? i det gamle var boltene skruvd fra grenrøret og inn i turboen, men på 940 røret går ikke dette..! :confused:
Hei.
Først må du borre vekk de 2 hullene med gjenger i 940 manifoilen. Slik at det er 4 like store hull uten gjenger... Også, hvis du hadde støtte under på den gamle manifoilen, så må du kjøpe de 2 støttebrakkettene til 940 manifoilen(hvis du ikke har de da) Delenr.: 3514441 og 3514442
Hei.
Først må du borre vekk de 2 hullene med gjenger i 940 manifoilen. Slik at det er 4 like store hull uten gjenger... Også, hvis du hadde støtte under på den gamle manifoilen, så må du kjøpe de 2 støttebrakkettene til 940 manifoilen(hvis du ikke har de da) Delenr.: 3514441 og 3514442
Okei! så det går bra å borre i manifolden? for skal jeg få montert det sånn det er nå så må jeg åpne turboen å skruve fra den og inn i manifolden, men med brakettene så kan jeg kanskje skru fra manifolden og inn i turboen, sånn som det var gjort på den gamle?
gull pilen
14/07/10, 10:11
tror nok du må få frest/slipt vekk pyramide flensen på 940 grenrøret og om du skal ha den turboen til å passe...
tror nok du må få frest/slipt vekk pyramide flensen på 940 grenrøret og om du skal ha den turboen til å passe...
Det er allerede gjort, så den passer rett på T3 flens! :)
gull pilen
14/07/10, 10:48
da er det kanon gode greier:D
da er det kanon gode greier:D
Hehe, ja bare få boltet det sammen med den gamle garret'n så skal det bli bra :)
Hei.
Først må du borre vekk de 2 hullene med gjenger i 940 manifoilen. Slik at det er 4 like store hull uten gjenger... Også, hvis du hadde støtte under på den gamle manifoilen, så må du kjøpe de 2 støttebrakkettene til 940 manifoilen(hvis du ikke har de da) Delenr.: 3514441 og 3514442
Eneste brakettene jeg hadde var noe som sat "sammen" med boltene, er det de du mener? Får jeg skrudd boltene fra manifold og inn i turbo viss jeg fåt tak i dem?
Eneste brakettene jeg hadde var noe som sat "sammen" med boltene, er det de du mener? Får jeg skrudd boltene fra manifold og inn i turbo viss jeg fåt tak i dem?
Hei.
Nei, delenummerene jeg ga deg, er til en støtte under manifoilen.Har ikke noe bilde som viser det... Det kan hende at du ikke hadde det ifrafør. Var ikke alle b21et'ene som hadde det. Noen hadde heller ikke hullene i blokka. På min -81 b21et var det ikke det... men på de senere blokkene har jeg det. På min -81 21et borret jeg opp hullene, og gjenget opp. Har fremdeles den gamle støtta liggende, for de ble skiftet ut med de nye brakketene. Er usikker på om den gamle støtta passer på 940 manifoilen.
Hei.
Nei, delenummerene jeg ga deg, er til en støtte under manifoilen.Har ikke noe bilde som viser det... Det kan hende at du ikke hadde det ifrafør. Var ikke alle b21et'ene som hadde det. Noen hadde heller ikke hullene i blokka. På min -81 b21et var det ikke det... men på de senere blokkene har jeg det. På min -81 21et borret jeg opp hullene, og gjenget opp. Har fremdeles den gamle støtta liggende, for de ble skiftet ut med de nye brakketene. Er usikker på om den gamle støtta passer på 940 manifoilen.
Okei, tror heller ikke at jeg har den støtta du prater om, så trenger vel heller ikke den til 940 manifolden. Ang. å få den til å passe sammen med gamle-turboen, så var innom et bilverksted å lurte på om de kunne borre opp hullene, men fikk til svar at manifolden var for hard til å borre i, så det kunne jeg bare glemme.. :confused:
er da absolutt ikke for hard. kan borre i den med drill og ett godt borr.
gjorde det på min når vi skulle he inn givere for og måle eksostemp og baktrykk.
men er det ikke litt dumt og borre ut gjengene på 940 manifoilden da? hvis det var det som ble ment her. blir jo "ødelagt" på en måte hvis du skal ha i ny turbo seinere. må på med muttere på baksida osv da.
Jeg tok bare ut boltene på turboen og brukte de originale i manifolden... Ikke noe problem for min del. Litt store hull siden 940 røret har m8 og den snurra jeg satt på hadde m10 men gikk a det å.
Okei, takker for svar..! :) En ting til, siden flensen på turboen går "inn" i sporet på orginal-grenrøret, må jeg vel også slipe ned flensen på turboen for å få det til å passe..? Så ikke dette før alt var demontert.. :S
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.