PDA

Vis full versjon : Skifte automatgirkasse 2000 S80 2.5D



E_S
13/05/17, 08:02
Har lovt en kollega å hjelpe ham med å skifte automatgirkasse på hans 2000-modell S80 2.5D. (4-trinns automat og Audi-motoren)

Finner veldig lite brukbar info online om hvordan dette enklest gjøres i denne bilen - mesteparten på nett er om USA-biler med 6-sylindret bensinmotor som bruker en helt annen girkasse og trolig er relativt annerledes.

Noen gode tips/råd? Har byttet en del automatgirkasser før, så akkurat den biten er grei, men tenker mer på hva som må demonteres/løsnes i forstilling, fester etc. for å få selve kassen ut og inn enklest mulig..

mathiasa96
13/05/17, 08:18
Subframen må ned, løsne tannstanga å la den henge igjen, skru løs motorfestene(ett framme, ett bake og ett på høyre side på subframe) og løsne bærebruene fra spindlene, ta ut høyre drivaksling, venstre kan stå i til du får kassen ned trur jeg. Er en plastikk kanal på framsiden av framen som sitter med 2 6mm skruer som kan være litt vrien, og så er det 2 6mm oppå framen fremfor motoren som tas ovenfra, den ene holder ett servorør og den andre en jordingskabel. (Ihvertfall på bensin og d5 biler) Du må ha noe å henge opp motoren i siden den står på subframen. Resten sier seg egentlig selv

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

E_S
13/05/17, 09:22
Flott, da vet jeg litt mer om hvordan vi skal gå frem! Takker :)