Stnzn
12/05/17, 14:03
Har en 1998 modell 940 som fjusker/lugger ved pådrag når den har blitt varm. Ved hardt pådrag i 2. og/eller 3. gir kan den også skyte både en og to ganger før turtallet stiger igjen. Til sammenligning har jeg prøvd å dra på ganske kraftig på bortimot kald motor, og da er den vesentlig mye bedre i forhold til når den har blitt varm (Ja, jeg er fullt klar over at man ikke bør gjøre dette på kald motor).
Litt info om bilen:
- Bruker noe vann, har ikke sett etter hvor det blir av det, men ser det er noen dråper i eksosen.
- Bruker noe olje.
- Gått 400k km.
- 16t turbo, 3" Eksos hele turen.
- Ikke chip per nå, litt oppjustert trykk, 0.6-0.7, husker ikke helt.
Har fungert ganske fint slik i flere år, men har sakte merket mer og mer at den har lugget/fjusket litt mer ettersom tiden har gått. Den har jo tross alt passert 400k km så jeg skjønner at ting begynner å bli slitt her og der, men om det er noe spesielt som er utslitt hadde det vært genialt å funnet ut hva det var. Hvor starter man feilsøking?
Litt info om bilen:
- Bruker noe vann, har ikke sett etter hvor det blir av det, men ser det er noen dråper i eksosen.
- Bruker noe olje.
- Gått 400k km.
- 16t turbo, 3" Eksos hele turen.
- Ikke chip per nå, litt oppjustert trykk, 0.6-0.7, husker ikke helt.
Har fungert ganske fint slik i flere år, men har sakte merket mer og mer at den har lugget/fjusket litt mer ettersom tiden har gått. Den har jo tross alt passert 400k km så jeg skjønner at ting begynner å bli slitt her og der, men om det er noe spesielt som er utslitt hadde det vært genialt å funnet ut hva det var. Hvor starter man feilsøking?