PDA

Vis full versjon : Programmere lys til av i 0 pos.?



Yttervik
26/04/17, 22:40
Er det mulig å programmere aut kjørelys til å være av når bryter står i 0 på en 2011 S60? Evt kan lyssensor styre dette? Hvis jeg kjøer og monterer DRL kan ikke nærlys være på sammen med disse, det blir helt feil.

Morgis
28/04/17, 09:32
Hei, det er fullt mulig å få dem av i 0-stilling..
Det må gjøres hos Volvo forhandleren.
Automatikk via lyssensor har jeg ikke helt funnet ut enda, men tror ikke dette finnes til S60II før sensus systemet.

Delenumrene for software skal være like på S60N og S60II som du har:
http://forum.vccn.no/showthread.php?72885-Kj%C3%B8relysprogrammering


Lowbeam application 2.
Light switch works as follows: Off, Parking lamps and Low beam (Flexstd/Flex standard (30728577)).
Position light switch:
OFF: Daytime running lamps are activated. If the twilight sensor registers insufficient light, all lighting is switched off (Bi-Xenon lamps are not activated).
Parking lamps: Only parking lamps activated.
ON: Parking and Bi-Xenon lamps are activated.

Yttervik
28/04/17, 14:53
Takk for utfyllende svar! Er det sånn å forstå at denne endringen har et artikkelnr. som må kjøpes og betales kun hos Volvo-forhandler? Eller kan det kodes i vida/dice?

Morgis
28/04/17, 17:59
Må kjøpes og betales hos noen med gyldig lisens på Vida

Yttervik
29/04/17, 07:43
Så gamle tider hvor slike ting kan endres selv er forbi? Mener dette kan endres selv på eldre biler forutsatt at man har programvare til det.

Vet også at slike ting ikke er noe problem å gjøre selv til VAG og BMW, men dette var også på biler ikke nyere enn 2000 ca.

Morgis
30/04/17, 14:55
kun fram til 2007 kunne man endre det selv desverre

Yttervik
03/05/17, 16:39
Da må jeg få Volvo til å fikse dette når den skal på garantiutløps-sjekk i slutten av juni. Vet du om denne endringen endrer lyset i instrumentenene på noe vis? Vil ikke at den automatiske justeringen av lysstyrken der skal bli endret.

Morgis
03/05/17, 17:42
mener å huske den blir som før :)