PDA

Vis full versjon : XC70 (2008) lekker spylervæske og nå feil på sentrallås.



Cluster1
23/04/17, 10:53
Hei, det siste året har vår XC70 D5 2008-modell lekket spylervæske. Bytta tanken på grunn av lekkasje da jeg hadde service i mai 2016, men mekanikeren fulgte ikke opp jobben så den lekker fremdeles. Ulempen med å ta service i Sverige når man bor i Oslo. Vet ikke hvor det lekker fra men tanken er i så fall ny, og intensiteten på lekkasjen øker etter man først har spylt vinduene én gang.
Kan det være fra spylerpumpa, og hvor sitter i så fall denne?

For et par dager siden begynte sentrallåsen å krangle. Den låser og låser opp kun dørene på passasjersiden av bilen. Prøvd begge fjernkontrollene, samme feil. Speilene felles heller ikke inn/ut som vanlig, og jeg mener å huske at blinkelysene ikke lyser.
Dørpanelet på førersiden fungerer på speil og samtlige vindu.
Åpner jeg førerdøra (som fremdeles er åpen) når bilen er låst med fjernkontroll utløses alarmen.
Har prøvd å låse bilen med nøkkelbladet som sitter i fjernkontrollen, men sylinderen står i stein og er umulig å vri rundt.

Er dette kjent feil på Volvo eller kan det være at spylervæskelekkasjen har forårsaket elektrisk feil på sentrallåsen? Aner ikke hvor de forskjellige komponentene sitter eller om det kan være noe sammenheng her. Tar gjerne i mot tips til feilsøkning.

Geir

MadAss
23/04/17, 11:20
Som 2008 modell har vel du nye-karosseriet og postet i feil forum?

Om du har 2008- karosseriet ville jeg begynt med å sjekke for kabelbrudd i døra (typisk på første årsmodellen)

Cluster1
24/04/17, 05:32
Stemmer, jeg har det nye karosseriet - kanskje en moderator kan flytte innlegget til riktig forum?

Kabelbrudd i døra er vel noe jeg må sette bilen på verksted for å sjekke?

MadAss
24/04/17, 06:01
Spørst jo hvor handy du er.
Å ta av døra er relativt enkelt, to skruer til hengslene og en til dørstopper + koble av kontaktstykket.
Bør være to personer til å sette på igjen døra btw.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk