PDA

Vis full versjon : DAB adapter, antenne på A-stolpen



Mortens1
16/04/17, 23:41
Har en V70 2009mod som jeg skal montere dab adapter til.
Det er airbag på a-stolpen.
Er det greit å ta disse av eller må en ta av strømmen på batteriet, eller er det noen andre forhåndsregler som må tas for at airbag ikke går av?

mrstfu
17/04/17, 00:34
Alltid greit å ta strømmen hvis du er i tvil, når du skal jobbe i nærheten av SRS. På 2007 og eldre er det egentlig bare snakk om litt bestemt napping i dekselet, hvordan det er på P3 vet jeg ikke.

jerognal
17/04/17, 18:10
Prøv å få deg lengre antennekabel og monter den i siderute bak. Mye bedre mottak.

SagaPer
17/04/17, 19:57
Har en V70 2009mod som jeg skal montere dab adapter til.
Det er airbag på a-stolpen.
Er det greit å ta disse av eller må en ta av strømmen på batteriet, eller er det noen andre forhåndsregler som må tas for at airbag ikke går av?

Om du trenger en tilpasset antennekabel med en bestemt lengde og Fakra- og/eller SMB-plugger så send meg en PM så avtaler vi spesifikasjoner og pris.

Mortens1
17/04/17, 20:51
Takk for svar, skal se litt på lengden.
Er det virkelig forskjell på om den er montert i front vs bakruten?

jerognal
18/04/17, 07:58
JA! Bilradiospesialisten f.eks. monterer KONSEKVENT i bakruta. ALDRI frontruta.
Har fått ny Pioneerspiller i kona's XC med antenne i bakruta. Suveren dekning, faller aldri ut i Bergensområdet der andre klager. Så dette har MYE å si.
Skal snart montere i min egen xc. Venter bare på forlengerkabel til mic. bluetooth.

FroBe
20/04/17, 09:04
Antenne i frontruta får 45° vinkel, mens DAB fungerer best når antennen har loddrett (90°) vinkel.
Selv vurderer jeg magnetfotantenne på taket eller glassantenne på høyre sidevinduet bak.