Logg inn

Vis full versjon : bygge på aircondition på 240

volvo2før
13/07/10, 08:15
Noen som vet om det er mye arbeid å bygge om fra det "vanlige" manuelle instrumentpanelet til det panelet med el-knapper og aircondition?

Øyvind G
13/07/10, 08:36
jeg har ikke gjort det før, men regner med at det er mye jobb. det er ikke umulig da, men det lønner seg nok og ha en delebil som har alle delene, så du er sikker på at du har alt + at du ser plassering osv. må vel bytte hele varmeapparatet, panelet og montere noen givere og vacumkraner. tror ikke det er gjort på en kveld.

ArneR
13/07/10, 08:41
Rev dette ut av min forrige 240, og jeg klarer ikke se for meg å få noe slikt inn i en bil sånn helt uten videre, da det er mye kobberrør som flyter rundt innunder midtkonsollen, bl.a. til kontrollene..

Uansett kommer til det til å bli usannsynlig mye jobb for "ingenting".. Bedre å venne seg til å bruke lufteventilene i midten av dashbordet..

volvo2før
13/07/10, 09:07
Rev dette ut av min forrige 240, og jeg klarer ikke se for meg å få noe slikt inn i en bil sånn helt uten videre, da det er mye kobberrør som flyter rundt innunder midtkonsollen, bl.a. til kontrollene..

Uansett kommer til det til å bli usannsynlig mye jobb for "ingenting".. Bedre å venne seg til å bruke lufteventilene i midten av dashbordet..

Okei, da slår jeg vel fra meg den ideen..! Uansett så funker vel den gamle A/C'n svært dårlig..

gaupe
13/07/10, 10:45
Det er ingen elektriske knappar på ACen på 240, heile varmeapparatet er vakuumstyrt, og så har AC-delen av det, desse heng ikkje så veldig saman, men er levert saman. Det er fleire forskjellige variantar av ACen, den beste av dei, er den som er levert i 91-93. 93en er den einaste som er standard med R134a.

Det er ikkje sikkert at denne siste varianten går utan vidare å få inn i ein eldre bil.

volvo2før
13/07/10, 12:16
Det er ingen elektriske knappar på ACen på 240, heile varmeapparatet er vakuumstyrt, og så har AC-delen av det, desse heng ikkje så veldig saman, men er levert saman. Det er fleire forskjellige variantar av ACen, den beste av dei, er den som er levert i 91-93. 93en er den einaste som er standard med R134a.

Det er ikkje sikkert at denne siste varianten går utan vidare å få inn i ein eldre bil.

Okei. har en 82GLT med såpass med utstyr fra før så hadde vært morro å montert A/C. Hadde også tenkt på cruisecontroll, men det fantes kanskje bare på de med automat?

gaupe
13/07/10, 12:20
Okei. har en 82GLT med såpass med utstyr fra før så hadde vært morro å montert A/C. Hadde også tenkt på cruisecontroll, men det fantes kanskje bare på de med automat?

Cruise control får du til både manuell og automat, denne bilen er jo ein gammal Åsmund Bøhle bil, så han har nok plukka på det han har hatt av utstyr liggande.

Meinar eg såg bilen din i fjor ein gang, låg bak meg frå Tessand til Vågåmo.

volvo
13/07/10, 17:25
Noen som vet om det er mye arbeid å bygge om fra det "vanlige" manuelle instrumentpanelet til det panelet med el-knapper og aircondition?

Har just gjordt dette, og kan bekrefte at det er MYE jobb/deler ja.
Og som Øyvind sier, nesten ett must å ha en delebil rett ved siden av, og flytte det direkte over fra.