PDA

Vis full versjon : b230et, tennings feil..



s4nd3r
13/07/10, 07:10
Er ikkje ofte eg spørr om tips og råd lengre. hehe
men no er eg i beit..

Driver og plagast med en "tic" som ikkje vil gå skikklig.

høres ut som en ekstrem tennings feil, og den får alt formye bensin..
Men på tomgang går den fint. men i gir, og eg prøver og dra den opp på turdal så hoster og spytter den bare, av og til sjer det ikkje meir, andre tider så drar den fint opp til 3000omd, andre ganger bjynder den og drar fra 3000omd. Når eg gir full gass, så seier den bare baaaa, og tar en god stund før den kommer opp høkt på turtal, 3 - 4 sec ca..
og når eg starter motoren må eg slå av og på tenninga for den skall gå. vist ikkje stopper den bare..
og den driver og kutter tenninga..

har bytta fordeler og rotor. plugg ledninger og plugger er bestilt. har ikkje sett på pluggene enda, den tenner på alle 4..

Skall kjekke om den faktisk er kippa!? blei litt usikker nå..

Ledninga fra tempgiver til jærna var fra kobbla!? for da trur jærna att motoren er kald, og tomgangs dysa henger på. har koblet til den. og starta opp, men den får for mye bensin enda.. koblet vekk tomgangs dysa, men den får for mye endä.. (da den ryker svart og stinker benzin) rauk litt turbo røk, men det var nokk bare gammal olje som låg i eksosen..

Veit ikkje så mye om bilen, eg fikk oppdrag med og bytte turbo og klytch. og titte på motoren, den var rar..

den lader mellom 0,5 - 0,6ca. har ikkje fått øsa den opp meir enda..3" eksos. b230ft blokk. 531 topp. motronic. m90. skikklig sperre.... cossi dump "purrr" vag lyd..


:confused:
Sander
93262854

Trangmyr
04/03/11, 12:20
bump.
Har mye samme problem, hoster og harker no jævlig ved pådrag, spesielt i 3. og 4. gir. også ved 5. viss man er litt hard på gassen.

R.G
04/03/11, 12:34
sjekk luftmengdemåler. disse pleier å bli slitt på di motora. ta av svarte lokket å sjekk printplata hvor fjøra går å gnur. pleier å bli slitt i sporet der, så lønner seg å bøye den litt så den får ett friskt spor. denne som styrer bensina via klaffen

PVT
04/03/11, 14:18
hvis lmm er slitt så vil sporet være mest slitt på tomgang og ca rundt 3000 omdr
da det er her meste parten av turtallet ligger under crusing. og da vil den jage på tomgang så kan si med stor sansynlighet at det ikke er syndern
da jeg kjøpte 760'n (Etmotor) så lugga det no jævlig på pådrag så jeg ville sjekket den bakre bensinpumpa den er kjent for å korrodere i toppen av bensin armaturet(det som holder pumpa) i tanken. fiksa detta og bilen gikk som normalt var derfor den ble solgt billig fordi eiern ikke fant feilen :p anbefaler og bytte bensin filter og sjekke bensintrykksregulatoren.
man merker det når man prøver å akselerere da vil den liksom ikke men så kommern etterhvert.
hvis det ikke hjelper så kan man titte litt her http://forum.vccn.no/showthread.php?t=9201

s4nd3r
04/03/11, 23:52
gammel tråd. men fann feilen. var ledninga til temp giveren som var av.. la opp ny ledning. og motoren rungerte fint i gjenn... :)

kermitt
05/03/11, 01:13
bump.
Har mye samme problem, hoster og harker no jævlig ved pådrag, spesielt i 3. og 4. gir. også ved 5. viss man er litt hard på gassen.

bytt alle tenningsdeler før du feilsøker mer.

Thobbus
06/03/11, 15:57
bytt alle tenningsdeler før du feilsøker mer.

Ikke Biltema :]