PDA

Vis full versjon : Fylle ac gass selv.



lars otto skiftesvik
07/04/17, 09:25
Et firma i Brumunddal selger sett for selvfylling av ac gass på volvo. Er det noen av dere som har erfaring med slik selvfyllig av gass fra tidligere?

FroBe
07/04/17, 10:08
Tenker du på Enviro-Safe™ gass (propan/butan)?

Jeg har ingen erfaring, men husk at denne nye gassen er brannfarlig, og at R134a gassen som er på anlegget fra før ikke er lovlig å slippe ut i luften.

lars otto skiftesvik
07/04/17, 11:49
Dette firmaet sier at gassen de selger er R134a som er på anlegget fra tidligere. Gassen selges sammen med en boks lekkasjestopper og er beregnet på anlegg der man har en liten lekkasje men trenger etterfylling.
Med settet følger også instruksjonsveiledning og påfyllings slange.

locked
07/04/17, 12:23
Eg har heller gått til anskaffelse av ei brukt fyllemaskin. Då får ein gjort jobben skikkeøeg og skifta olje og vakuumert anlegget før fylling. Har og kontroll på mengda, sidan det fungerar like dårleg med for mykje gass som med for lite.

Eg har jobba med ac-anlegg i mange år og har i tillegg fleire kurs. Vil ikkje anbefale nokon å herje med dette på eigenhand utan nødvendig utstyr eller kompetanse.

Tom K
07/04/17, 17:25
Ville nok heller betalt noen kroner å fått fylt opp anlegget hos fagfolk

turb00le
07/04/17, 17:38
Har gjort det men med komplett fyllesett, altså vekt og manometer. Det en ofte ser er at lavtrykksvakta slår ut, da kan en fylle en liten knert mens anlegget går til den slutter å slå ut pluss litt til. Det er litt jallametode, egentlig skal det vakumeres og fylles x antall gram gass (derav vekta).

Jeg ville aldri fylt gass i blinde (uten manometersett).

Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk