PDA

Vis full versjon : V50 - Bremselysfeil



larsgk12
06/04/17, 18:27
Bremselyset mitt på høyre side lyser et kort sekund, så slukner det. Midt- og høyre bremselys fungerer som normalt. Det er jo ikke en vanlig pære, men en rad med LED lys. Må jeg til forhandler, eller er det mulig å kjøpe bare led lysene? Ser man kan kjøpe hele lyskassen, men det virker jo litt voldsomt igjen.

- Takk -

svima
07/04/17, 06:39
Vet ikke om det har kommet noe nytt i det siste men før måtte du kjøpe hele lampa ettersom man ikke fikk diodebrygga løs.

Har lampe liggende. Send meg PM om du er interessert.

larsgk12
20/04/17, 18:45
Har forsket litt mer selv, og det som er rart, er at om jeg setter strøm rett på diodelysene, så lyser de fint. Hva er det som gir styrestrøm til bremeslysene?

larsgk12
20/04/17, 21:00
Har forsket litt mer selv, og det som er rart, er at om jeg setter strøm rett på diodelysene, så lyser de fint. Hva er det som gir styrestrøm til bremeslysene?

Tilleggsinfo, har målt med voltmeter, og det er 12V tilførsel på den siden som virker, men bare 4.9V på den siden som ikke virker. Regner med at problemet ligger et annet sted :confused:

svima
21/04/17, 13:51
Kan være jordfeil ett sted

larsgk12
14/05/17, 21:08
Om noen kommer bort i tilsvarende, så fant jeg ut av det. Byttet dioden (1N4007) som sitter på ledlys printplaten. Loddet ut av en gammel strømforsyning, så prisen ble 0,-. Bytte hele lampa hadde fort kostet noen tusen.