PDA

Vis full versjon : Tankmåler funker ikke på 740.



OdinGjelseth
05/04/17, 19:32
Hei. Kjøpte en 740 hvor tankmåleren bare fungerte innimellom.
Prøvd flere forskjellige armatur så feilen er ikke der. Bytta instrumentpanel og da fungerer måleren i instrumenten, men alt er feil vei. Altså full tank er tom og motsatt. Men den virker som den skal hele veien, det er bare at det blir feil vei.

Noen som har hatt dette problemet og vet hva det kan være? :)

The Bear
06/04/17, 18:30
Hei. Kjøpte en 740 hvor tankmåleren bare fungerte innimellom.
Prøvd flere forskjellige armatur så feilen er ikke der. Bytta instrumentpanel og da fungerer måleren i instrumenten, men alt er feil vei. Altså full tank er tom og motsatt. Men den virker som den skal hele veien, det er bare at det blir feil vei.

Noen som har hatt dette problemet og vet hva det kan være? :)

Kobla feil på armaturet?

VolvoMan
13/04/17, 04:28
hadde samme feil på min 740 hvor måleren gikk feil vei.. var en som sa at det var noen endring på modellene og årstall og jeg måte ha armaturet fra samme modell som måleren var tatt fra, Men jeg ble vant med at den gikk feil vei så brydde meg ikke så mye om det.

OdinGjelseth
13/04/17, 22:45
Stemmer det. Var armaturet som var for nytt :)

Men nå har jeg nytt problem og det er at tankmålern viser forskjellig fra minutt til minutt..

Bård
13/04/17, 23:05
Sliter med samme hos meg, men er litt av sjarmen med 740 au

OdinGjelseth
14/04/17, 23:01
At tankmåler viser stadig forskjellig som er problemet ditt også?

Jeg har fått tilsendt og testa 3 forskjellige instrument totalt nå.. Blir litt annerledes hver gang, men noe galt hver gang, haha. Satser på at det er instrumenta jeg har fått som heller ikke virker da ''alle'' 740 instrument er defekte. Til uka får jeg et som har gått lite og som hoggeren garanterte fungerte så da får vi se