PDA

Vis full versjon : V70 2.0T 2002 mod. Feilkode P2111 Throttle Actuator Control system - Stuck Open



Skjeggemann
05/04/17, 15:07
Hei,

har redusert mortorkraft og lurer på om Volvo Feilkodeleser fra Biltema klarer å slette koden?
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-VOLVO-2000036593/

Vet jeg bør rense gass spjeld eller bytte det, men tenker her en midlertidig kvikkfix for å få den kjørbar.

FroBe
05/04/17, 17:11
De fleste feilkodelesere klarer å slette slike feilkoder, med hvis feilen som gir feilkoden fortsatt er tilstede dukker den opp igjen etter et par sekund.

Mange periodiske feil kan gi feilkode som blir lagret, mens ytelsen kun reduseres mens feilen er aktiv.
Om bilen startes med en lagret feilkode vil den sannsynligvis oppføre seg som normalt, mens med en aktiv feil vil den ikke være normal.

Skjeggemann
06/04/17, 08:30
Takker for svar. Jeg lastet ned OBD Droidscan til Samsung Tablet og med OBDII Blutooth adapter fikk jeg koblet meg på å slette feilmelding. Skiftet også mitre eksosanlegg da det var noe lekkasje. Bilen fungerer fint nå.