PDA

Vis full versjon : 2011 S60 knirk fra interiør. Fikses på nybilgaranti?



Yttervik
04/04/17, 20:26
Hei!

Har handlet meg en 2011 S60 D3 med bare 55 000km på telleren og er stort sett fornøyd med bilen. Men jeg finner stadig flere knirke- og ulyder fra interiøret, som irriterer meg bare mer og mer... Ser ut som dette er et kjent problem på S- og V60, men også div andre modeller fra Volvo i årene rett før og etter 2010.

Flere her inne som plages med dette, og evt. hva har dere gjort for å fikse det? Synes det er merkelig at en premium bil som denne ikke er bedre skrudd sammen, er jo nesten like mye ulyder som i min 850 fra 1996.. Ble det bedre på nyere modeller? Er ganske følsom for slike ulyder skal jeg innrømme, men hadde virkelig ikke tenkt at det skulle være slik på en såpass ny bil med bare 55k på telleren!

Disse stedene opplever jeg ulyder:
- Fra høyre side bak, høres ut som C-stolpen eller døra.
- Fra høyttalergitteret i døra foran på passasjersiden ved mye bass
- Knirk fra airbag i rattet når jeg ratter mer enn 0,5 omdreining (når den begynner å ligge vannrett/ opp-ned)
- Liten ulyd fra området rundt alarmdiode, denne kom idag tror jeg

Bilen er reg. i juli 2012 og har fortsatt nybilgaranti. Kommer jeg noen vei med dette hos forhandler?

Stig-Arne
05/04/17, 05:36
Ja, det skal fikses på nybilgarantien.
Så bare kjør i vei :)

Yttervik
05/04/17, 19:14
Ja, det skal fikses på nybilgarantien.
Så bare kjør i vei :)

Veldig spent på dette når alt kommer til stykket altså.. Bilen skal inn til Volvo førstkommende fredag for å sjekke div annet som går på garantien. Skal spørre de da og høre hva de sier..

DBP
07/04/17, 23:08
Er helt enig med det du sier, har en s60 2012 som knirker som bare det m, satt bilen på verksted og de pelte fra det meste og satt inn butillteip og nå er det helt tyst. Hadde samme problem på min v70 2013 modell, pelte ut meste parten og satt inn butillteip i den også :) veldig fornøyd nå. Det er et kjent problem at midtkonsollen knirker inni h****.

Yttervik
26/04/17, 22:45
Knirk i rattet ble fjernet av verksted, de sprayet litt "antiknirkespray" som de kalte det inn under airbag, og det virket!

De andre lydene så de ikke på, de mener det er vanskelig å få dette på garantien på en såpass gammel bil.
Jaja, får fikse det selv. Da vet jeg at det blir gjort rett/ordentlig :)