PDA

Vis full versjon : Hvordan er disse støtdemperne? Er de dugelige?



Rabagast
12/07/10, 23:36
Jeg må ha nye støtdempere til bilen min, en -94 modell 850 Stv. med manuell kasse, og har sett litt rundt.

Jeg fant disse:

http://www.scstyling.no/veiholdningskit-high-tec-volvo-855v70-3540mm-p-7376-c-3462.aspx

Jeg er student, og ikke villig til å bruke så alt for mye på en slitt bil. Er disse greie, eller er det bare møkk? Noen som har erfaringer med denne butikken?

Eventuelt blir det billigere å kjøpe dempere og fjører separat? I så fall tips?
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28611959

er disse noe tess?

Rabagast
29/05/11, 02:32
bump: lagt til ny info.

julen
29/05/11, 05:12
mener dette er samme sette som jeg handla for 2år siden hos hova.com.
mener hova kjørte tilbud på dem for kort tid siden for 3500sek.
jeg er kjempefornøyd me settet å prisen er ikke så gal mener jeg:)

scstyling er en kjempe butikk med veldig god service! anbefales!

Rabagast
29/05/11, 13:38
http://www.partsandretards.no/senkesett/volvo/850-s70-v70/fk-suspension-kit

er dette samme?

Hvordan er det å bytte dempere i egen garasje? Forholdsvis gjennomførbart? Har lyst på sommerprosjekt, og demperne må uansett byttes.

Aashome
29/05/11, 14:09
http://www.partsandretards.no/senkesett/volvo/850-s70-v70/fk-suspension-kit

er dette samme?

Hvordan er det å bytte dempere i egen garasje? Forholdsvis gjennomførbart? Har lyst på sommerprosjekt, og demperne må uansett byttes.

Er vel så og si likt sett, men er vel forskjellige merker.

Bytte dempere og fjærer i egen garasje er veldig lett jobb. Husker ikke helt hvor mange timer jeg brukte, men har du riktig verktøy så går det bra. Bak er det en bolt i toppen og en i bånn. Foran er det 3 små bolter på dempertårnet også er det 2 skruer med bolter ved skiva, pluss en bolt til lenkestaget(eller kyllingbeinet som mange kaller det)

Har du muttertrekker i tillegg halverer du arbeidstida.

Rabagast
29/05/11, 15:27